به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) 6 مجلس عزاداری در حرم فرزند برومند ایشان حضرت علی بن جعفر(ع) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۵۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۷ 01 May 2024

به گزارش تابناک قم، همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق(ع)، 6 مجلس عزاداری در جوار حرم مطهر فرزند برومند ایشان حضرت علی بن جعفر(ع) تدارک دیده شده است.

بر این اساس پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه و از ساعت 13 محفل بزمی‌خوانی و توسل به ساحت مقدس امام صادق(ع) در جوار فرزند بزرگوارشان برگزار می‌شود.

جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه نیز از ساعت 2 بامداد آیین قرائت دعای کمیل با نوای حجت‌الاسلام میرزااحمدی برگزار خواهد شد.

همان روز و از ساعت 17:30، مراسم خطبه‌خوانی و اعلان عزا با حضور خادمان افتخاری بقعه متبرکه و سخنرانی حجت‌الاسلام هدایت، شعرخوانی احمد علوی و مداحی حاج عباس حیدرزاده در حرم امامزاده علی بن جعفر(ع) برگزار می‌شود.

بعد از اقامه نماز مغرب و عشای روز جمعه هم مراسم عزاداری دیگری با نوای حاج مسعودی زمانی تدارک دیده شده است.

شنبه پانزدهم اردیبهشت ماه همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، مراسم دیگری در این بقعه متبرکه برنامه‌ریزی شده که شامل قرائت آیات وحی توسط قاری برجسته استاد مهدی تقی‌پور، سخنرانی حجت‌الاسلام ظهیری و مداحی کربلایی محمد جواد احمدی خواهد بود.

مراسم سوگواری شام شهادت امام صادق(ع) هم بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود؛ در این مراسم استاد مهدی فروغی به تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید می‌پردازد، مجید تال از شاعران آیینی کشورمان شعرخوانی می‌کند و در نهایت شاهد سخنرانی حجت‌الاسلام دانشمند و مداحی حاج سید مهدی میرداماد خواهیم بود.

شایان ذکر است آیین خطبه‌خوانی و عزاداری ظهر روز شهادت، به صورت زنده از سیمای مرکز قم (شبکه نور) پخش خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار