فرماندار دهلران؛
فرماندار شهرستان دهلران گفت : باتوجه به اینکه کارخانه سیمان دهلران به مرز مشترک با کشور عراق نزدیک است در صورت تکمیل از ظرفیت خوبی برای صادرات برخوردار است.
کد خبر: ۹۷۹۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰ 18 July 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ مجید عسگری در گفت گو با خبرنگار ما بیان داشت : کارخانه سیمان دهلران با هدف تولید برای صادرات و همچنین مصرف داخلی طراحی شده است ولی متاسفانه به دلایلی که واقعا باید به دقت بررسی شود این کارخانه تاکنون نیمه تمام مانده است.

فرماندار دهلران تاکید کرد: این کارخانه می توانست علاوه بر اینکه در این مکان چرخه خوبی از تولید را راه اندازی کند بعنوان پیشران در توسعه شهرستان و توسعه صنعت ریلی و حمل و نقل جاده ای این منطقه ایفای نقش کند که تاکنون از مزایای آن بهره مند نشده ایم.

وی گفت : برای این پروژه بیش از ۲ هزارمیلیارد ریال و ۳۳ میلیون یورو تسهیلات ارزی پرداخت شده که دغدغه همه مسئولان راه اندازی چرخ تولید و رونق اشتغال در آن است و تا کنون نیز به جد مسئولان و متولیان این موضوع را پیگیری کرده اند.

عسگری تصریح کرد: دستگاه های اجرایی و مسئولان استانی و شهرستانی بارها در جلسات مختلف با حضور سرمایه گذارو در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی استان و رفع موانع تولید تلاش خود را برای راه اندازی و رونق پروژه انجام داده و از تمام ظرفیت های قانونی و راهکارها برای فعالیت و رونق پروژه استفاده کرده اند.

فرماندار دهلران گفت: عدم بازپرداخت تسهیلات توسط سرمایه گذار روند فعالیت و تکمیل کارخانه سیمان دهلران را با اختلال و مشکل مواجه کرده است.

فرماندار دهلران به جلسات، نشست ها و پیگیری های مختلف در خصوص کارخانه سیمان توسط مدیریت ارشد استان و مسئولان شهرستانی در استان و مرکز اشاره کرد و اظهار داشت: اولویت اول مسوولان استان و شهرستان راه اندازی کارخانه سیمان با توجه به حجم سرمایه گذاری صورت گرفته است.

وی با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه یادآور شد: این کارخانه در صورت راه اندازی زمینه اشتغال ۳۵۰ نفر بطور مستقیم فراهم می کند./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار