استاندار ایلام؛
استاندار ایلام تاکید کرد: مهم ترین اولویت‌های استان رفع موانع تولید و اشتعال ، جذب سرمایه گذاری و تسهیل شرایط برای فعالیت تجار و صادر کنندگان است.
کد خبر: ۸۹۴۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲ 01 September 2020

به گزارش تابناک ایلام، قاسم سلیمانی دشتکیبا اشاره به برگزاری منظم نشست های ستاد اقتصاد مقاومتی، تسهیل و رفع موانع و کارگروه اشتغال افزود: پیگیری مستمر وضعیت تولید واحدهای فعال و تلاش برای احیاتی واحدهای راکد و نیمه فعال تاثیر بسزایی در ایجاد فرصت های جدید شغلی داشته است.

استاندار ایلام تاکید کرد: مهم ترین اولویت‌های استان رفع موانع تولید و اشتعال ، جذب سرمایه گذاری و تسهیل شرایط برای فعالیت تجار و صادر کنندگان است.

سلیمانی دشتکی احیای ظرفیت های تبصره ۱۸ توسط دولت را راهبردی ویژه برای فعال سازی واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد دانست و با گله از برخی بانک ها برای اجرایی نکردن مصوبات یادآور شد: برخی بانک ها با تنگ نظری در این مسیر مانع ایجاد می کنند این در حالی است که دولت بر اجرای مصوبات برای گره گشایی از مشکلات تولیدکنندگان اصرار دارد تا کارگاه هایی که مشکل پیدا کرده اند بیدار و احیا شوند و در استان نیز یکی از این موارد کارخانه سیمان دهلران است.

وی با اشاره به اینکه در استان مسیر اصلی کار و فعالیت بر محور تولید تنظیم و در این راه تمامی حرکت ها برای محقق شدن شعار سال برنامه ریزی شده است، اضافه کرد: رشد ۲۰۰ درصدی نرخ سرمایه گذاری و کاهش نرخ بیکاری از ۱۷،۶ به ۶،۵ درصد از نتایج این رویکرد بوده است.

استاندار ایلام با اشاره به افتتاح ۱۳۰ هزار میلیارد ریال پروژه به شکل ویدئوکنفرانس با حضور رییس جمهوری و وزرا در استان از ابتدای سال جاری تاکنون گفت: ۲۰۰ هزار میلیارد ریال پروژه دیگر نیز آماده افتتاح شده و به تدریج به بهره برداری خواهند رسیدکه از مهم ترین آنها پروزه واحد الفین پتروشیمی ایلام است.

سلیمانی دشتکی افزود: واحدهای بزرگ تولیدی فولاد آتنا، کوشاب غرب و استیل کرد سه پروژه مهم صنعتی و تولیدی استان هستند که شروع بکار کرده اند اما هنوز بطور رسمی افتتاح نشده اند.

وی با اشاره به وحدت و همدلی قوی در استان آن را عامل پیش برنده امور عنوان کرد و گفت: این عامل به همراه نیروی انسانی علمی و خوش‌ فکر امروز باعث شده است در کارها هم افزایی ایجاد و استان ایلام در مسیر توسعه قرار گیرد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار