نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: تعلل و تاخیر در تکمیل سد کوثر و بفراجرد که مراحل نهایی‌شان را سپری می‌کنند قابل قبول و پذیرش نیست.
کد خبر: ۹۷۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱ 20 September 2015

جلیل جعفری‌بنه‌خلخال در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: در کنار انتقال آب قزل‌اوزن به جنوب استان و بهره‌برداری از آن در بخش‌های شرب و کشاورزی تکمیل سد کوثر را که امسال 45 میلیارد تومان اعتبار برای آن تخصیص پیدا کرده در اولویت قرار دادیم تا در نیمه دوم سال شاهد آبگیری این سد باشیم.

وی یادآور شد: به هیچ‌وجه تعلل در اجرای این پروژه مورد قبول نیست و در کنار آن باید سد بفراجرد نیز به سرعت تکمیل شده و آماده بهره‌برداری باشد برای این سد نیز 20 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی از تکمیل مطالعات و اخذ مجوزهای لازم برای تکمیل سد هشتجین و سدهای معیشتی در زرج‌آباد و زاویه‌کرد خبر داد و افزود: بیش از 20 سد معیشتی نیمه‌تمام در خلخال و کوثر در اولویت تکمیل قرار گرفته و امیدواریم هرچه سریع‌تر این پروژه‌ها به سرانجام رسیده و امکان بهره‌برداری از آن برای اهالی جنوب استان فراهم آید.

جعفری‌بنه‌خلخال با اشاره به اهمیت آبرسانی به روستاها به عنوان یک ضرورت و اقدام جدی بیان کرد: با توجه به پراکندگی و تعهد روستاها در جنوب استان و عمق محرومیت این مناطق ما از معاونان وزیر نیرو خواسته‌ایم تا در تزریق اعتبارات برای پروژه‌های مناطق سردسیر اقدام جدی و عملی را انجام دهند.

وی ارتقای وضعیت گازرسانی روستاهای خلخال و کوثر را نیز با توجه به کوهستانی و سردسیر بودن منطقه بیان کرد و ادامه داد: سهم 23 درصدی در این زمینه در وضعیت کنونی به 85 تا 960 درصد رسیده و طی دو سال آینده پیش‌بینی شده است تا همه روستاهای خلخال و کوثر از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: ما از وزیر نفت خواسته‌ایم تا با اولویت مناطق روستایی و سردسیر خلخال و کوثر به ویژه هشتجین، برندق، نمهیل و ... در سرعت دادن به اجرای پروژه‌های گازرسانی یک تلاش و جدیت واقعی را به انجام برساند.

بیمارستان 32 تختخوابی کوثر افتتاح می شود

جعفری‌بنه‌خلخال با اشاره به تکمیل بیمارستان کوثر با ظرفیت 32 تخت تصریح کرد: این بیمارستان 32 تختخوابی امسال افتتاح خواهد شد و در کنار آن تجهیز و تکمیل بیمارستان خلخال به امکانات پیشرفته در اولویت قرار دارد.

وی ضرورت تقویت دانشکده علوم پزشکی خلخال را به همراه امکانات موردنیاز به ویژه آمبولانس‌های پیشرفته بیان کرد و افزود: این دانشکده در جذب دانشجویان نیز با بسترسازی‌های انجام شده موفق عمل می‌کند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی اهمیت موضوع سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال را از این محل بیان کرد و گفت: ما در این شهرستان به شدت نیازمند جذب منابع و امکانات بخش خصوصی برای رونق اقتصادی هستیم که با چندین شرکت رایزنی‌ها انجام شده تا امکان سرمایه‌گذاری در اردبیل فراهم آید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار