مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از معرفی آثار برتر صنایع دستی ایلام برای دریافت نشان ملی خبر داد.
کد خبر: ۹۷۶۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷ 06 July 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالمالک شنبه‌زاده عنوان کرد: طی بازدیدی که توسط کارشناسان معاونت صنایع‌دستی از گارگاه‌های صنایع‌دستی سطح استان انجام شد رشته‌های گلیم ساده، گلیم نقش برجسته، حصیر، چرم‌دوزی، صنایع چوب، زیورآلات سنتی و .. برای معرفی دریافت نشان ملی مرغوبیت کالا مورد بررسی قرار گرفتند.

وی بیان داشت: ارزش‌های محیطی، به کارگیری مواد اولیه، مسئولیت اجتماعی، اصالت، بیان هویت فرهنگی و ارزش‌های زیبایی شناختی سنتی، مرغوبیت صنایع‌دستی تولیدی، نوآوری در طراحی و قابلیت بازاریابی آیتم‌های حائز اهمیت در ارزیابی صنایع‌دستی استان هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام تصریح کرد: آثار برتر امتیازات ویژه‌ای همچون ارسال برای دریافت نشان بین المللی مهر اصالت بر اساس سهمیه‌بندی جهانی صنایع‌دستی، اعطای تسهیلات کم‌بهره، اولویت اعزام برای شرکت در نمایشگاه‌های بین المللی، نمایش آثار در نمایشگاه دائمی، معرفی و تأمین درصدی از هزینه‌های شرکت در دوره‌های آموزشی بین‌المللی صنایع‌دستی دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: هنرمندانی که برای آثار خود نشان ملی مرغوبیت کسب کنند از امتیازاتی از جمله تسهیلات، بیمه و اولویت حضور در نمایشگاه برخوردار می‌شوند.

شنبه زاده اضافه کرد: باید تلاش شود که هنرمندان به سمت تولید کالاهای آلاینده زیست محیطی حرکت نکنند و به منظور دریافت نشان ملی و بین‌المللی مرغوبیت خود را با چارچوب‌های تعیین شده مطابقت داده و زمینه‌های تشویق و ترغیب آن‌ها فراهم شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با بیان اینکه صنایع دستی در استان با وجود مواد اولیه مرغوب و طبیعی، ظاهر و قیمت مناسب، بخش عمده‌ای از فرهنگ سنتی ما را در بر دارند، یادآور شد: صنایع‌دستی در ایران بسیار موفق‌تر از سایر کشورها عمل کرده به طوری که توانایی رقابت با بسیاری از کشورها در این صنعت وجود دارد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار