مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: 7 اثر صنایع دستی ایلام نشان مرغوبیت گرفت.
کد خبر: ۹۸۷۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۸ 21 September 2015

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: 7 اثر صنایع دستی ایلام نشان مرغوبیت گرفت.

به گزارش تابناک ایلام،عبدالمالک شنبه‌زاده بااعلام این خبرگفت: نشان ملی مرغوبیت به هفت اثر صنایع دستی ایلام اعطا شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی در سومین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت کالای صنایع دستی غرب کشور به میزبانی استان کرمانشاه، به هفت اثر صنایع دستی استان ایلام اعطا شد.

وی افزود: این هفت اثر شامل چهار تخته گلیم نقش برجسته، دو تخته نمد و یک تخته جاجیم است که با توجه به اصالت، کیفیت بالا و استفاده از مواد اولیه طبیعی، مورد تایید هیئت داوران قرار گرفتند.

شنبه‌زاده تصریح کرد: یاسر بابایی، عبدالله خورانی، ناهید نادی و صادق قیطاسی در بخش گلیم نقش برجسته، علی محمد چاوکی در بخش نمد و صادق قیطاسی در دو بخش نمد و جاجیم از جمله صنعتگران و هنرمندانی هستند که نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی به دست آفرینه‌های آنان اعطا شد.

وی ادامه داد: آثار هنرمندانی که در این دوره موفق به کسب نشان ملی شده‌اند، کاندیدای حضور در مراسم داوری دریافت نشان اصالت یونسکو سال آینده، خواهند شد.

این مسئول با بیان اینکه 17 اثر از این استان برای شرکت در این دوره داوری ارسال شد، اظهار کرد: آثاری نیز در رشته های معرق چوب، حصیربافی و دستکش نمدی شرکت داده شد که به دلیل عدم کیفیت، وجود مواد غیر طبیعی، عدم استقامت، ایستایی و شکیل بودن و عدم انعطاف در کاربرد موفق به دریافت نشان ملی نشدند.

سومین دوره داوری نشان ملی مرعوبیت کالای صنایع دستی غرب کشور با میزبانی استان کرمانشاه از تاریخ 24 لغایت 26 شهریورماه برگزار شد.

یک هزار صنعتگر فعال در 33 رشته صنایع دستی در استان ایلام در بخش‌های خانگی و کارگاهی فعالیت می‌کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار