فرماندار چرداول گفت: با توجه به آمارهای موجود پنجره جمعیتی شهرستان چرداول در حال بسته شدن و شیب جمعیت آن به شدت به سوی پیری بوده و رشد جمعیت آن ۳۰ درصد کمتر از متوسط کشوری است که این وضعیت هشدار خیلی جدی برای حال و آینده خواهد بود.
کد خبر: ۹۷۵۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴ 04 July 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ سعیدرضا کریمیان  در جلسه صیانت از جمعیت شهرستان چرداول اظهار داشت: با توجه به آمارهای موجود پنجره جمعیتی شهرستان چرداول در حال بسته شدن و شیب جمعیت آن به شدت به سوی پیری بوده و رشد جمعیت آن ۳۰ درصد کمتر از متوسط کشوری است که این وضعیت هشدار خیلی جدی برای حال و آینده خواهد بود.

وی اضافه کرد: نرخ رشد جمعیت در چرداول سال گذشته ۷۷ صدم درصد بوده و از بعد خانوار وضعیت نسبت به متوسط کشوری مقداری بالاتر است، ولی متاسفانه شیب پیر شدن جمعیت در چرداول تند و جز شهرستان های پیر استان ایلام قرار گرفته است.

فرماندار چرداول تاکید کرد: میزان باروری در این شهرستان سال گذشته ۱/۶۳ بوده و کمتر از متوسط کشور است ولی علیرغم این موضوع چهارمین شهرستان استان از لحاظ باروری هستیم.

کریمیان یادآور شد: همچنین در موضوع مرگ و میر نیز وضعیت خوبی وجود ندارد و میزان مرگ سال گذشته ۶/۱ بوده و ۲ هزار و ۱۵ زوج تک فرزند و همچنین ۲۳۸ زوج نابارور در این شهرستان وجود دارد که از متولیان امر و بویژه نهادهای حمایتی و خدماتی درخواست داریم از زوج های نابارور حمایت شود.

وی بر لزوم تشکیل مشاوره های خانواده در راستای ترغیب مردم به ازدواج و فرزندآوری توسط شبکه بهداشت و درمان و بهزیستی و حتی نهادهای مردم نهاد تاکید کرد.

فرماندار چرداول همچنین خواستار اهتمام و مشارکت نهادهای متولی، نصب بندهای مرتبط، اصحاب رسانه و خبرنگاران، فضای مجازی برای آگاهی سازی و اعلام هشدارهایی در خصوص کاهش جمعیت و راه های غلبه بر چالش ها و آسیب های اجتماعی در موضوع جمعیت شد.

کریمیان ادامه داد: در موضوع کاهش چشمگیر جمعیت نسل های آینده و فعلی درگیر می شوند و بطور قطع نسل های بعدی منبعث از این چالش خواهند بود.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر افزایش نرخ ازدواج و فرزندآوری تاکید فراوان داشته و دارند و همه دستگاه ها در این راستا باید تلاش های مضاعف و راهکارهای مناسب ارائه کنند.

کریمیان همچنین خواستار اطلاع رسانی، فرهنگ سازی، آموزش و استفاده از ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی توسط شبکه بهداشت و درمان شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار