دادستان مرکز استان اعلام کرد:
بر اساس آمارهای اعلام شده در حال حاضر ۱۹ هزار معتاد در خراسان جنوبی وجود دارد.
کد خبر: ۹۷۵۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰ 01 July 2021

این خبر را دادستان مرکز استان اعلام و بر اساس این آمار به این نکته اشاره کرد که ۸۰ هزار خانواده یعنی یک دهم جمعیت استان، گرفتار معضل اعتیاد هستند.
حجت الاسلام و المسلمین "نسایی" در همایش تجلیل از فعالان عرصه مبارزه با مواد مخدر استان همچنین از اجرای احکام صادره برای قاچاقچیان مواد مخدر در سال جاری با قید فوریت در دادگستری استان خبر داد.
وی تاکید کرد: امسال محیط و فضای منطقه برای فعالیت این افراد ناامن تر از گذشته خواهد شد.
وی همچنین به برنامه ریزی برای مصادره اموال محکومان قاچاق مواد مخدر اشاره کرد.
بنا بر اعلام وی سال گذشته ۱۱۷ هزار پرونده تشکیل شد که از این تعداد ۵۴ هزار و ۷۰۰ پرونده متعلق به دادسرا های استان و ۶۷ درصد نیز مربوط به مواد مخدر بوده است.
وی تأکید کرد: همانطور که مردم برای مهار و شیوع بیماری کرونا پای کار آمدند، در حال حاضر نیز باید همه برای مبارزه با مواد مخدر کمک کنند.

۶۰۰ معتاد درمان شده بیکار

دبیر هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی هم
یکی از موضوعات مهم پس از درمان اعتیاد را اشتغال این افراد دانست و گفت: جمعیت بیکاران این معضل خانمان‌سوز در استان ۶۰۰ نفر است که باید به چرخه کار و فعالیت مفید در جامعه باز گردند.
"حسنی مقدم" همچنین به فعالیت ۴۶ سمن و ۸۶ مرکز درمان و کاهش آسیب در استان اشاره و تصریح کرد: ۱۴ هزار و ۸۵۰ نفر نیز زیر پوشش این مراکز می باشند.
به گفته وی؛ ۲۳ دستگاه دولتی نیز در شورای فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر فعال هستند.
وی تصریح کرد: اگر چه سازمان ها و نهادهایی که در استان برای مباحث مبارزه با مواد مخدر پای کار آمدند، بی نظیرند اما هنوز هم مباحث در این زمینه جا نیفتاده است.
وی از کشف ۲۳ تن مواد مخدر از ابتدای امسال تا کنون خبر داد و گفت: این میزان سال گذشته ۷۵ تن بوده است.
وی همچنین اعلام کرد: مواجهه بامواد مخدر در سال جاری ۵۰ درصد افزایش داشته است .
به گفته وی نرخ شیوع و مصرف مواد مخدر هم ۳.۸ دهم درصد بوده است .
وی در پایان سخنانش تاکید کرد: باید  باور اشتباه استفاده از مواد مخدر برای پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ را در جامعه از بین برد.

هر فرد یک سفیر مبارزه با اعتیاد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی هم گفت: هر فرد در جامعه باید یک سفیر مبارزه با مواد مخدر باشد.
به گفته "خوش خبر" اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر، به تنهایی کافی نیست و باید سن سفیران کاهش یابد تا هر کودک و نوجوان، یک سفیر در هر خانواده باشد.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وی استفاده از همه ظرفیت ها از جمله نخبگان دانشگاهی برای مبارزه با مواد مخدر را مورد تاکید قرار داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار