مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: رسانه یک دیده‌بان قوی است که باید بر کار نهاد‌ها نظارت کند، اما در این زمینه ضعیف عمل کرده و برخی به جای نگاه عمقی به مسائل دارای نگاه سطحی هستند.
کد خبر: ۹۷۴۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۲ 29 June 2021
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: رسانه یک دیده‌بان قوی است که باید بر کار نهاد‌ها نظارت کند، اما در این زمینه ضعیف عمل کرده و برخی به جای نگاه عمقی به مسائل دارای نگاه سطحی هستند.

به گزارش تابناک همدان، حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز انقلاب اسلامی توانسته گفتمان خود را تا دل اروپا و آمریکا پیش برد، در این راه موفقیت‌های زیادی به دست آورده‌ایم که نقش رسانه در این موفقیت بسیار پررنگ است.

وی افزود: انقلاب اسلامی امروز با پیشرفت‌هایی که در فناوری ارتباطی به دست آورده در زمینه سایبری حرف برای گفتن دارد و از این طریق نفوذ زیادی را در بین ملت‌های مسلمان به دست آورده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه البته نباید به این میزان بسنده کنیم بلکه باید در این زمینه از ظرفیت رسانه بیشتر استفاده کرده و آن را توسعه دهیم گفت: نباید از ظرفیت‌های نوپای رسانه‌ای که امروز در جامعه وجود دارد و بسیاری از گروه‌های مختلف مردمی را به هم ارتباط داده، غافل نشویم و باید به عنوان رسانه‌های کوچک محلی از آن‌ها استفاده لازم را ببریم.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا شرایط جدیدی را در زمینه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی برای ما به وجود آورد اضافه کرد: با شیوع کرونا فضای مجازی گسترش زیادی پیدا کرد و ما شاهد حکمرانی این فضا در سطح جامعه هستیم و لذا باید از آن در راستای اهداف انقلاب بهره ببریم.

نظیری تأکید کرد: متاسفانه برخی در داخل هنوز به دیده تردید نگاه می‌کنند که آیا انقلاب در اهداف خود موفق بوده در حالی که در دنیا امروز نگاه به نقش برجسته رهبری انقلاب دوخته شده که بدانند چه می‌گویند و چه فرمان می‌دهند.

وی با بیان اینکه دنیا امروز استفاده از واکسن داخلی از سوی رهبر انقلاب را بسیار مهم می‌داند گفت: تحلیل آن‌ها این است که برخلاف سایر کشور‌ها که منتظر صدور دستور برای استفاده از واکسن تولید غرب هستند در ایران با فناوری‌های نوین اقدام به تولید واکسن داخلی شده و رهبر انقلاب نیز از آن استفاده می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان افزود: حتی میزان نفوذ انقلاب در بین سیاستمداران آمریکا به حدی رسیده که در جریان رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری ایران را محور گفت‌وگوی خود قرار می‌دهند که همه این‌ها نشاندهنده برد رسانه‌ای ماست.

وی در ادامه به بیان نقش رسانه‌ها در دولت اسلامی پرداخت و گفت: با وجود موفقیت‌هایی که در زمینه صدور انقلاب داشتیم، اما در گام سوم دولت اسلامی متوقف شده‌ایم، بنابراین امروز با شکل‌گیری دولت اسلامی باید بدانیم رسانه‌ها چه نقشی دارند و چگونه می‌توانند در این زمینه رسالت خود را انجام دهند.

نظیری به نقش اصلی رسانه‌ها در جامعه اشاره کرد و گفت: رسانه یک دیده‌بان قوی است که باید بر کار نهاد‌ها نظارت کند، اما در این زمینه ضعیف عمل کرده و برخی به جای نگاه عمقی به مسائل دارای نگاه سطحی هستند.

وی گفت: علاوه بر این رسانه‌ها در شناسایی درست مسائل جامعه درست نمی‌توانند عمل کنند و شناخت آن‌ها نسبت به مسائل مختلف از میزان کافی برخوردار نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان در بخش دیگری از سخنان خود ایجاد نشاط در جامعه را امری مهم عنوان کرد و گفت: برای بالا بردن نشاط جامعه علاوه بر حل مشکلات اقتصادی، باید مردم از ظرفیت‌های موجود و دستاورد‌های انقلاب اطلاعات و آگاهی لازم را به دست آورند که رسانه‌ها نقش اصلی را به عهده دارند.

وی افزود: برای بالا بردن امید در جامعه و خنثی کردن توطئه تبلیغاتی دشمن در زمینه پررنگ کردن آسیب‌های اجتماعی، رسانه‌ها می‌توانند گزارش‌هایی در رابطه با معرفی الگو‌های خوب شهرستان مانند وجود یک کاسب خوب، افراد خیر و یا اشخاص مثبت و کار آفرین تهیه کنند تا روحیه و نگاه مثبت جای نگاه‌های منفی را بگیرد.

نظیری نگاه و رویکرد افراد و گروه‌های خارج از کشور به انقلاب اسلامی را نگاهی متفاوت با داخل عنوان کرد و گفت: امروز کسانی که از خارج کشور انقلاب و ایران را می‌بینند، پیش‌برندگی انقلاب اسلامی را بیشتر لمس می‌کنند و می‌دانند نظام اسلامی به چه موفقیت‌های کم‌نظیری دست یافته است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار