رئیس روابط عمومی منابع طبیعی استان همدان گفت: به منظور آشنایی هرچه بیشتر مجریان، بهره بردان وهمیاران طبعیت با شیوه‌های عملی و کاربردی در مواجهه با آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی، کارگاه آموزشی اطفاء حریق در عرصه‌های منابع طبیعی استان همدان برگزار شد.
کد خبر: ۹۷۳۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸ 26 June 2021
به منظور آشنایی هرچه بیشتر مجریان، بهره بردان وهمیاران طبعیت با شیوه‌های عملی و کاربردی در مواجهه با آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی، کارگاه آموزشی اطفاء حریق در عرصه‌های منابع طبیعی استان همدان برگزار شد.

به گزارش تابناک همدان، در این کارگاه آموزشی فراگیران وبهره برداران منابع طبیعی با نکات کلیدی مربوط به اقدامات پیشگیرانه، پیش آگاهی، کشف و اطفاء حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی آشنا شدند.

بر اساس این گزارش مهرداد آزادی رئیس روابط عمومی منابع طبیعی استان همدان در حاشیه برگزاری این کارگاه آموزشی که در محل نماز خانه این اداره کل برگزار شد گفت: با توجه به افزایش پوشش گیاهی و گرم شدن هوا، احتمال وقوع آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی افزایش یافته که مراقبت و نظارت بیشتری را برای حفظ این منابع ارزشمند الهی می‌طلبد.

آزادی در ادامه افزود: برای به حداقل رسیدن احتمال آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها همه بهره برداران، همیاران طبیعت، ساکنان و گردشگران مسولیت دارند وباید با منابع طبیعی همکاری کنند چرا که بدنبال یک سهل انگاری کوچک همچون روشن کردن آتش و خاموش نکردن آن، انداختن ته سیگار نیمه افروخته در طبیعت، رها کردن بطری‌های شیشه‌ای که در اثر تابش آفتاب مانند عدسی عمل می‌کنند باید منتظر آتش سوزی و از بین رفتن وسعت زیادی از عرصه‌های طبیعی باشیم.

وی با بیان اینکه عرصه‌های جنگلی و مرتعی به عنوان میراث طبیعی محسوب شده و به مراقبت خاص نیاز دارد تصریح کرد: آتش سوزی بلای خانمان سوز منابع طبیعی است و یکی از عوامل مهم تخریب عرصه‌های طبیعی آتش سوزی است که علاوه بر از بین رفتن پوشش گیاهی و خصوصیات فیزیکی خاک، در بعضی مواقع موجب خسارت به تأسیسات و زیرساخت‌های منطقه نیز می‌شود که بر این اساس ضرورت ایجاب می‌کند تا عموم مردم در پیشگیری از حریق در عرصه‌های منابع طبیعی مشارکت وهمکاری لازم را داشته باشند.

 رئیس روابط عمومی منابع طبیعی استان تصریح کرد: این کار گاه آموزشی با همکاری ادارات منابع طبیعی در کلیه شهرستان‌های استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شد ومجموعا ۴۵۵ نفر از دهیاران، شورای‌های اسلامی، بهره برداران محلی، ومجریان طرح‌های منابع طبیعی آموزش‌های لازم را دیدند.

وی ادامه داد: سال گذشته در اثر بی احتیاطی عوامل انسانی مساحت ۸۴ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان طعمه حریق شد ودر سال جاری امید است با برنامه ریزی ومشارکت مردم بتوانیم حریق را به حداقل ممکن برسانیم واصولاً شاهد وقوع حریق نباشیم.

آزادی تأکید کرد: سامانه تلفنی ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در طول شبانه روز آماده دریافت گزارش‌های مردمی درخصوص هرگونه تخریب، تصرف و آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی می‌باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار