نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی از تخصیص 500 میلیون دلار برای کمک به اجرای پروژه های آبرسانی روستایی کشور خبرداد.
کد خبر: ۹۷۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷ 19 September 2015

به گزارش ایرنا ، جلیل جعفری بنه در آیین افتتاح پروژه های آبرسانی روستایی خلخال افزود: این اعتبار به پیشنهاد دولت ، نظر موافق مقام معظم رهبری و تصویب مجلس شورای اسلامی تامین شد.
او گفت: سهم شهرستان های استان اردبیل از این اعتبار مشخص شده و صرف اجرای پروژه های آبرسانی روستایی خواهد شد.
جعفری اظهار کرد: مشکل کمبود آب شرب در روستاها به یک موضوع مهم در کشور تبدیل شده و مجلس و دولت برای حل این مشکل در
تلاش هستند.
به گفته او ، در سطح منطقه ای نیز تلاش می شود با استفاده از اعتبارات ماده 180 در اختیار نمایندگان مجلس و اعتبارات ماده 10 و 12 حوادث و سایر منابع ملی و استانی از بخش آبرسانی روستایی حمایت شود.
مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی خلخال نیز در این آیین گفت: برای اجرای پروژه های آبرسانی به روستاهای طولش ، بفراجرد و ترک از توابع بخش مرکزی این شهرستان بیش از شش میلیارد ریال از منابع مختلف اعتباری هزینه شده است.
محمد دیباج لطیفی افزود: اولویت کاری شرکت آب و فاضلاب روستایی حلخال توجه به کمبود آب در روستاهای این شهرستان ، تکمیل پروژه های نیمه تمام آبرسانی ، بهسازی و نوسازی شبکه های فرسوده روستایی و اجرای پروژه های جدید آب شرب روستاهای کم آب خلخال است.
او افزود: برای آبرسانی به سه روستای این بخش بیش از شش کیلومتر شبکه داخلی روستا اجرا شده و با بهره برداری از آنها بیش از یک هزار خانوار از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شدند.
احمد قنبری بخشدار مرکزی خلخال هم گفت: اجرا و تکمیل این گونه پروژه های حیاتی در روستاهای خلخال علاوه بر افزایش رضایتمندی اهالی ماندگاری روستاییان در محل سکونت خود و جلوگیری از پدیده مهاجرت از روستا به شهرها را سبب شده است.
شهرستان خلخال در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
انتهای پیام/


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار