معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: پدیده خشکسالی موجب شروع زودهنگام آتش سوزی در مراتع و اراضی تحت مدیریت محیط زیست این استان شده است.
کد خبر: ۹۷۱۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱ 15 June 2021
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: پدیده خشکسالی موجب شروع زودهنگام آتش سوزی در مراتع و اراضی تحت مدیریت محیط زیست این استان شده است.

به گزارش تابناک همدان، مهدی صفی خانی بیان کرد: همه ساله آتش سوزی در عرصه‌های محیط زیست استان همدان از اواخر خرداد آغاز می‌شد، اما امسال از ادیبهشت ماه شاهد بروز حریق در این مناطق بودیم.

وی اضافه کرد: امسال تاکنون سه فقره حریق در مناطق حفاظت شده «لشگردر» شهرستان ملایر و «ملوسان» نهاوند رخ داده که با ورود زودهنگام محیط بانان از دامنه حریق جلوگیری شد و وسعت آتش سوزی به کمتر از ۲ هکتار رسید.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان پیش بینی کرد با توجه به خشک بودن عرصه‌ها تعداد آتش سوزی‌ها در سالجاری افزایش یابد، اما از نظر وسعت با توجه به کاهش بارندگی و کمبود گیاهان کمتر شود.

صفی خانی اظهار داشت: خشکسالی شرایط را برای حریق مهیا کرده است بنابراین علاوه بر آماده باش نیرو‌های حفاظت محیط زیست از توان جوامع محلی و دوستداران محیط زیست برای اطلاع زودهنگام از بروز حریق و تلاش برای مهار آن در کمترین زمان استفاده می‌شود.

وی یادآوری کرد: سال گذشته ۱۴۷ هکتار از عرصه‌های زیر مجموعه محیط زیست دچار حریق شد که بیشترین میزان حریق در منطقه حفاظت شده لشگردر در ملایر رخ داد.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه برای شناسایی مسیر‌های دسترسی آسان و سریع برای مهار حریق مطالعات صورت گرفته است گفت: در صورت نیاز از «هلی شات» برای بررسی دامنه حریق و اقدام به هنگام به منظور مهار آتش سوزی استفاده می‌شود.

صفی خانی افزود: رودفایر (دستگاه تخصصی مهار آتش)، دستگاه دمنده برای هر منطقه ۲ عدد، آتش کوب و بیل به اندازه کافی در اختیار محیط بانان و نیرو‌های آماده قرار گرفته تا در صورت نیاز از آن‌ها برای مهار آتش استفاده کنند.

استان همدان دارای ۶ منطقه حفاظت شده به مساحت ۶۲ هراز هکتار و ۱۳ منطقه شکار ممنوع است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار