۵۰ میلیارد تومان تاکنون برای تکمیل سد عنبران در شهرستان نمین هزینه شده است.
کد خبر: ۹۷۱۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱ 15 June 2021

استاندار اردبیل گفت: برای تکمیل سد عنبران بالغ بر ۷۰میلیارد تومان اعتبار لازم بوده که ۵۰ میلیارد تومان آن تاکنون تزریق شده است.
بهنام جو در سفر به شهرستان نمین در جلسه ستاد تسهیل این شهرستان افزود: سد عنبران با هدف تامین آب کشاورزی و صنعتی شهر عنبران با ظرفیت ۲میلیون مترمکعب در حال احداث است و مشکل معارض محدوده این سد با پیگیری فرماندار به زودی برطرف می‌شود.
وی با بیان اینکه با احداث این سد به میزان اشتغال در منطقه افزوده می‌شود، گفت: با تامین آب مورد نیاز بخش صنعت و کشاورزی، میزان کشت و راندمان تولید افزایش می‌یابد و همچنین به تعداد شاغلین در بخش صنعت کارخانه‌های احداث شده در حوزه این شهرستان نیز افزوده می‌شود.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: انتقال آب روستای گلی به نمین باید مورد ارزیابی قرار گیرد و اقدامات لازم جهت تسهیل روند اجرا انجام شود.

وی با بیان اینکه طرح‌ها و واحد‌های بخش کشاورزی و صنعتی که غیرفعال هستند باید تعیین تکلیف شوند، گفت: طرح‌هایی که صاحبان آن‌ها قادر به ادامه فعالیت نیستند با هماهنگی بیشتر و رضایت آن‌ها به افراد دارای اهلیت واگذار شود تا سوله‌های آماده و خالی با تغییر رویکرد مجددا به چرخه فعالیت باز گردند.

بهنام جو تصریح کرد: شهرستان نمین قطب صنعتی استان است و بیشتر واحد‌های تولیدی و صنعتی در محدوده این شهرستان واقع شده که با راه اندازی واحد‌های در حال احداث میزان قابل توجهی از بیکاری منطقه و مرکز استان کاهش می‌یابد.

در این جلسه ۶ طرح کشاورزی و ۶ طرح صنعتی مورد بررسی قرار گرفت و مشکلات موجود این واحد‌ها ارزیابی و تعیین تکلیف شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار