مدیر توسعه راه‌های استان اعلام کرد: به رغم رتبه سیزدهم استان از نظر طول راه‌ها در کشور، خوشبختانه رتبه تلفات جاده‌ای استان بسیار پایین است و در رتبه سی‌و‌یکم قرار دارد.
کد خبر: ۹۷۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷ 19 September 2015

به گزارش تابناک یزد، «محسن صادقیان» ادامه داد: این جایگاه نشان‌دهنده ایمنی بالای راه‌های استان نسبت به کشور است.

وی افزود: با وجود این اعتبار تخصیص یافته به استان از محل سرانه اعتبار فصل حمل و نقل، سرانه اعتبارات هزینه‌ای و سرانه اعتبار به طول راه‌ها، اعتبار مناسبی نیست و در جایگاه سی‌ام کشور قرار دارد.
صادقیان گفت: بر اساس آمار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور مجموع راه‌های اصلی و فرعی استان 2353 کیلومتر است که شامل 653 کیلومتر بزرگراه، 1037 کیلومتر راه فرعی و 2175 کیلومتر راه روستایی است.
به گفته این مسئول، طول راه‌های شریانی استان 1166 کیلومتر است که با توجه به طول 34 هزار و 633 کیلومتری راه‌های شریانی در کشور، استان سهم 3/3 درصدی کشوری و رتبه دهم را به خود اختصاص داده است.
صادقیان گفت: این اداره کل در سال‌های 92 و 93 پیگیری عملیات اجرایی ساخت بزرگراه و یا باند دوم راه‌های استان را در قالب 4 طرح به طول 110 کیلومتر در دست داشته و در این 2 سال، بیش از 46 میلیارد ریال اعتبار برای این راه‌ها هزینه شده و برای اتمام این راه‌ها نیز به 4 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
به گزارش همشهری،وی افزود: ادامه عملیات اجرایی ساخت 190 کیلومتر راه اصلی در قالب 3 طرح و بهسازی و ارتقای راه‌های اصلی به طول 50 کیلومتر از دیگر اقدامات این اداره کل در سال‌های اخیر است.
مدیر توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: مهم‌ترین طرح‌های راهسازی استان ساخت باند دوم یزد- طبس، کنارگذر زارچ- اشکذر، بزرگراه یزد- بافق، راه اصلی بهاباد-دربند-نایبند، بهسازی محور یزد-خاتم، راه اصلی زرند-بافق، ندوشن- ورزنه و ابرکوه – مروست است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار