شهردار یزد از نگاه ویژه شهرداری به بافت تاریخی شهر خبر داد و با اشاره به انتقاد‌هایی که در مورد بازگشایی راستگرد امیرچخماق مطرح شد، موضوع آسیب وارد آمدن به مجموعه تاریخی امیرچخماق با تردد در این راستگرد را کذب دانست.
کد خبر: ۱۱۶۷۶۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۹ 19 May 2024

به گزارش تابناک یزد، «ابوالقاسم محی الدینی» امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات شهرداری طی یک سال گذشته گفت: در حالی بارندگی ۲۵ میلیمتری اردیبهشت ۱۴۰۱ منجر به جاری شدن سیل و رواناب در شهر شده بود، ولی با اقدامات صورت گرفته برای مهار سیلآب‌ها در اردیبهشت ماه امسال با وجود ۵۰ میلیمتر بارندگی در شهر یزد، مشکل و نگرانی خاصی نداشتیم.

وی با اشاره به افزایش یک هزار چاه جذبی به ۹ هزار چاه جذبی موجود در شهر یزد، گفت: از نظر تجهیزات مدیرت بحران شهر نیز بعد از سیل ۱۴۰۱ به نحوی اقدام شده که اکنون شهرداری یزد برای امدادرسانی به سیل زدگی در برخی شهر‌های دیگر کشورمان مانند سیل مشهد اعلام آمادگی داشته است.

شهردار با بیان این که خوشبختانه در رابطه با تقویت نیرو‌های مردمی نیز با ارائه آموزش‌های لازم اقدامات خوب و موثری صورت گرفته است، بر لزوم احیای رودخانه مرکزی شهر یزد تاکید کرد و این امر را نیازمند حمایت‌های ملی خواند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اهتمام شهرداری به مناطق کمتر برخوردار شهرداری مانند منطقه تاریخی و منطقه یک شهرداری اشاره و عنوان کرد: شهرداری نگاه ویژه‌ای به بافت تاریخی شهر داشته و معتقدیم در مورد برخی مسائل مانند راستگرد میدان امیرچخماق که با انتقاد‌هایی نیز مواجه شد، مسئله آسیب زدن تردد در این راستگرد به مجموعه تاریخی امیرچخماق صحت ندارد چرا که اکنون نیز در این محدوده جریان دارد.

محی الدینی گفت: بودجه بافت تاریخی شهر یزد از ۵۳ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به ۲۳۰ میلیارد تومان در سال گذشته افزایش یافته و خوشبختانه هزینه و عملکرد در این مجموعه به همین مقدار بوده است.

وی همچنین از افزایش بودجه منطقه یک شهرداری از ۴۵ میلیارد به ۲۴۰ میلیارد تومان با توجه به برخورداری از محلات محروم خبر داد و افزود: خوشبختانه اکنون در این منطقه دیگر کمتر شاهد معابر خاکی هستیم.

شهردار با اشاره به اهتمام شهرداری به موضوعات فرهنگی و اجتماعی شهر گفت: بودجه حوزه فرهنگی اجتماعی شهرداری در سال ۱۴۰۰ معادل ۴۴ میلیارد تومان بوده که ۲۰ میلیارد تومان آن در حوزه ساخت و ساز‌های فرهنگی و ۲۲ میلیارد تومان در حوزه برنامه‌های فرهنگی هزینه شد، ولی در سال ۱۴۰۱ با انتقال کار‌های ساخت و ساز در این بخش به سازمان عمران و بخش‌های عمرانی شهرداری، تنها جهت برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ۶۶ میلیارد تومان اختصاص یافت.

وی بودجه امسال برنامه‌های فرهنگی اجتماعی شهر را نیز ۱۲۰ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: عملکرد پارسال برنامه‌های فرهنگی شهرداری بیش از ۹۰ میلیارد تومان بوده است و این در حالیست که تنها در برنامه المپیاد ورزشی محلات شهر یزد شاهد رقابت ۲۶ هزار نفر در بیش از ۶۰ رشته ورزشی بودیم.

محی الدینی با اشاره به تلاش شهرداری برای خانواده محور شدن برنامه‌های فرهنگی اجتماعی شهر، گفت: خوشبختانه برنامه‎هایی مانند «پیاده راه، ولی عصر» و «شادراه نور» با استقبال قابل توجه مردم مواجه بوده است و برخی انتقادات در مورد شادراه نور نیز عمدتاً در بخش ترافیک ایجاد شده به دلیل عدم همکاری‌ها در این رابطه بود که البته برای غدیر برنامه مشابهی را در فضایی جدید خواهیم داشت.

شهردار به اقدامات صورت گرفته در حوزه سیما و منظر شهری نیز اشاره و اظهار کرد: اتفاقات جدیدی را در این حوزه با اهتمام بیشتر به نور و رنگ در شهر دنبال خواهیم کرد.

وی در مورد توقف برخی طرح‌های سرمایه گذاری شهرداری یزد طی سالیان اخیر نیز گفت: سرمایه گذاری یک موضوع جدی است، ولی متاسفانه به دلیل یکسری مباحث قانونی و حقوقی در مورد شهرداری‌ها در سطح کشور، دچار اختلال و وقفه‌هایی شده است.

محی الدینی با بیان این که مباحث مربوط به حوزه سرمایه گذاری و مشارکت دارای پیچیدگی‌های خاص خود است، گفت: طرح میدان امام حسین (ع) به دلیل مشکلات مربوط به سرمایه گذاری به خلا ید رسیده است، طرح میدان امام علی (ع) نیز بعد از توقف ۱۶ ساله با افزایش سهم شهرداری در مرحله اخذ پروانه قرار دارد و فرایند تکمیل طرح بلوار طالقانی نیز بعد از یک وقفه موقتی، مجدداً از سر گرفته شده است.

برچسب ها: یزد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار