استاندار ایلام گفت: اخذ رای در ۱۲۶ شعبه در مرکز استان کامل الکترونیکی است و اثر انگشت امسال برای رای گیری حذف شده است.
کد خبر: ۹۷۰۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴ 12 June 2021

به گزارش تابناک ایلام؛  محمد نوذری  در نشست ستاد استانی مدیریت مبارزه با کرونا اظهار داشت: به منظور حفظ سلامت مردم و همچنین مشارکت حداکثری آنان در انتخابات ریاست جمهوری تلاش شده هم تعداد شعب اخذ رای و هم مدت زمان رای گیری افزایش یابد.

وی افزود: تعداد شعب اخذ رای با ۱۵ درصد افزایش از حدود ۶۰۰ شعبه به ۸۲۶ شعبه افزایش یافته که این اقدام به منظور کاهش تراکم جمعیت، تسریع در اخذ رای و همچنین حفظ سلامت مردم به منظور جلوگیری از ازدحام و صفوف طولانی رای دهندگان است.

استاندار ایلام تاکید کرد: همچنین ساعت رای گیری از هفت صبح تا ۲۴ اعلام شده در حالیکه دوره های قبلی انتخابات از ساعت هشت صبح تا ۱۸ عصر بود که بنا به تایید وزارت کشور تمدید می شد.

نوذری یادآور شد: همه این اقدامات تنها در راستای حفظ سلامت رای دهندگان و افزایش مشارکت حداکثری آنان انجام گرفته است.

وی از فرمانداران شهرستان های مختلف استان نیز خواست که با برگزاری نشست با شبکه های بهداشت خود تیم های نظارت بر تبلیغات انتخاباتی و همچنین رای گیری را فعال تا به رعایت پروتکل ها نظارت کنند و هر گونه موارد را تذکر دهند.

استاندار ایلام همچنین از شهرداران و دهیاران استان نیز خواست با نصب بنر هشدارهای لازم در زمینه رعایت پروتکل ها و استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را به دقت مد نظر داشته باشند.

نوذری اضافه کرد: باید به گونه ای انتخابات را برگزار کنیم که دچار مشکل نشده و دوباره به شیوع بالای کرونا باز نگردیم.

وی با اشاره به اینکه جز ستاد حجت الاسلام رئیسی کاندید دیگری از نامزدهای ریاست جمهوری در استان ستاد انتخاباتی ندارد، گفت: ستادهای تبلیغات نامزدهای شوراهای شهر و روستا اکنون فعالیت خود را شروع کرده و باید مسوولیت رعایت پروتکل های بهداشتی را بر عهده بگیرند و از تجمعات در فضای بسته خودداری کنند.

استاندار ایلام افزود: چند شهرستان مهران، آبدانان و ایلام با تعداد ۲۳، ۲۰ و ۴۸ نفر بستری به تعداد جمعیت از آمار تعداد ابتلا بالا برخوردار هستند که باید فرمانداران این شهرستانها مسایل رعایت پروتکل ها را با حساسیت بیشتری رصد کنند.

نوذری اظهار داشت: طی ۱۶ ماه از شروع شیوع کرونا در کشور تاکنون ۷۲ جلسه ستاد کرونا در استان در راستای اقدامات پیشگیرانه و درمانی بیماری کوید ۱۹ برگزار شده و همه اصناف و گروه ها و دستگاه های مختلف از جمله سپاه، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی، صدا و سیما، رسانه های فضای مجازی و سایر دستگاه ها برای مهار پیک های مختلف کرونا در استان فعالیت داشته اند./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار