مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از ثبت نام ۱۱ هزار نفر کارگر، بازنشسته و سایر گروه های هدف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در طرح اقدام ملی مسکن در استان کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۹۶۸۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳ 05 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،حسن عزیزی با اشاره به اینکه تهیه مسکن یکی از موضوعات مهم برای کارگران و بازنشستگان است، اظهار کرد: حداقل ۵۰ درصد حقوق کارگران صرف هزینه های اجاره بها می شود و همین مساله باعث شده کارگران در بقیه هزینه های زندگی با مشکل روبرو شوند.

او افزود: در راستای رسیدن به اهداف طرح اقدام مسکن ملی، مطابق اصل ٣١ قانون اساسی و نیز ماده ١٤٩ قانون کار و آیین نامه اجرایی آن در خصوص مسکن کارگری تکالیفی برای تأمین مسکن بر عهده جامعه کارفرمایی و دولت در تبصره‌های ۱ و ۲ این ماده پیش‌بینی شده است.

عزیزی گفت: کارگروه مسکن کارگری با هدف اجرای تفاهم نامه سه جانبه همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت راه و شهرسازی و اتاق تعاون ایران که احداث ٢٠٠ هزار واحد مسکونی برای خانواده های کارگری، بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی فاقد مسکن؛ احصاء نیازمندی هایی را با بهره مندی کامل از ظرفیت ها، زمین و منابع مالی موجود در سطح استان کرمانشاه در دستور کار دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در پایان از کارفرمایان خواست با همکاری اتاق تعاون و اتحادیه تعاونی های مسکن کارگری نسبت به تهیه زمین در کنار شهرک های صنعتی و شرکت های بزرگ اقدام کنند.

نزدیک به ۳۰ هزار کارگر در حدود هزار صنایع و واحدهای تولیدی استان کرمانشاه مشغول به کار هستند

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار