بررسی تداوم محدودیت فعالیت برخی اصناف در وضعیت نارنجی کرونایی قم یکی از موضوعات نشست امروز ستاد مدیریت بحران استان بود.
کد خبر: ۹۶۸۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶ 03 June 2021

به گزارش تابناک قم، مدیرکل مدیریت بحران استان با اعلام تداوم وضعیت نارنجی کرونایی بر اساس نظر دانشگاه علوم پزشکی استان بیان داشت: در اردیبهشت ماه سال جاری تغییراتی در برخی مشاغل گروه های شغلی یک تا چهار إعمال شد و اکنون درخواست کارگروه نظارت ستاد مدیریت بحران استان این است که برخی مشاغل با رعایت حداکثری شیوه نامه ها امکان بازگشایی را پیدا کنند.

محسن اوروجی افزود: بر این اساس و با توجه به این که برخی از مشاغل به دلیل تعطیلی طولانی مدت به کارهای زیرزمینی روی آورده اند، انتظار آن است که نسبت به بازنگری درباره این مشاغل اقدام شود.

همچنین رئیس اتاق اصناف مرکز استان قم نیز در این باره یادآور شد: برخی فعالان گیم نت ها در استان به دلیل تعطیلی طولانی مدت به فعالیت های زیرزمینی روی آورده اند و همین امر، امکان نظارت بر این صنف را محدود کرده است.

حسن احمدلو اضافه کرد: تالارهای پذیرایی نیز از جمله مشاغلی است که به دلیل تعطیلی طولانی مدت با مشکلاتی رو به رو شده و حتی برخی از آن ها اقدام به اخراج کارکنان خود کرده اند.

وی در پایان سخنان خود پیشنهاد داد این دو صنف با شرط رعایت حداکثری پروتکل ها و با ۳۰ درصد ظرفیت خود اقدام به بازگشایی کنند تا از حالت فعالیت زیرزمینی خارج شوند.

و اما معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان با ابراز تعجب از اظهار نظر مدیرکل مدیریت بحران استان و رئیس اتاق اصناف مرکز استان تصریح کرد: ما همچنان در قم شرایط نارنجی کرونایی هستیم و از این رو لازم است تا محدودیت های وضعیت نارنجی کرونایی همچنان إعمال شود.

سیامک محبی در عین حال اذعان کرد: همه بدانند استان قم هنوز در شرایط روند نزولی کامل کرونا قرار نگرفته و همچنان از پیک اخیر این بیماری خارج نشده است.

وی با تأکید بر این که فعالیت تالارهای پذیرایی در استان می تواند به پاشنه آشیل مبارزه با کرونا تبدیل شود یادآور شد: اگر در این وضعیت امکان بازگشایی تالارهای پذیرایی مطرح شود، بدون تردید امکان ایجاد محدودیت در شرکت کنندگان مراسم ها وجود نخواهد داشت و طبیعتا افراد شرکت کننده در این مراسم ها هم ماسک نخواهند زد.

رئیس مرکز بهداشت استان قم با تصریح بر این که تالارهای پذیرایی می توانند به صورت بیرون بر به فعالیت خود ادامه دهند ابراز امیدواری کرد با تداوم رعایت پروتکل های بهداشتی مربوط به وضعیت نارنجی قم، این استان در پایان هفته آینده از این وضعیت خارج شود تا إن شاء الله امکان بازگشایی ایمن برخی مشاغل نیز به وجود آید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار