با تمامی این شرایط شاهد آن هستیم که در آستانه برگزاری انتخابات ،هرچقدر به آن نزدیک ونزدیک تر می شویم ،باحود اینکه همه این رخوت ،بی حالی وبی انگیزی وعدم نشاط در فضای انتخابات را احساس می کنیم ،به جای تلاش برای ایجاد انگیزه و رغبت مردم برای حضور در پای صندوق های رای در راستای تقویت منافع ملی،برخی دوستان مسابقه نمایش حکم ستادهای انتخاباتی جریان انقلاب را به راه انداخته اند !
کد خبر: ۹۶۸۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹ 03 June 2021

تابناک ایلام  ::درست تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کمتر از سه هفته باقی مانده است ،هرچند در فضای مجازی گپ وگفت ها در خصوص مواضع متعدد نامزدهای انتخاباتی استمرار دارد ،اما در فضای حقیقی  از رونق ونشاط انتخاباتی خبری نیست .

البته فضای مجازی هم تقریبا یکدست پر شده از تشکیل گروهها ،کمپین ها وستادهای حمایتی از کاندیدای مورد حمایت جبهه انقلاب که از سوی افرادی به صورت داوطلبانه تشکیل می شوند ،نوعی مسابقه ،نه برای ترغیب مردم به پای صندوق های رای ،بلکه برای جا نماندن از قافله ! عقب نماندن از گرفتن جایگاه ومقام وپست ! چرا ؟چون بوی کباب به مشام می رسد !آنهم از نوع بره اش!

دوستان انقلابی که سالهاست مترصد چنین روزی مانده اند تا با پیروزی جریان منتسب به آن فرصت  را برای ستاندن جایگاهها ومناصب مدیریتی مغتنم شمرده و با نمایش بیشتر همراهی خود و اعلام وفاداری ، به حق خود در این حوزه دست یابند ،اما این درک را هم باید داشته باشند که اگر واقعا انقلابی هستند ،تامین منافع ملی کشور اهم است نه گرفتن یک حکم برای نمایش همراهی با دولت احتمالی آتی و گرفتن پست وجایگاه !

چرا که واقعیت امر این است که برخی شرایط سیاسی کشور ،اتفاقات ورویدادهای عجیب ورفتارهای خارق العاده جریان قدرت،ریشخند صاحبان قدرت به مطالبات مردمی ،بستن دهان مطالبه گران ،تلاش عجیب دستگاههای مسئول برای پیروزی جریان نزدیک به خود  و مهمتر از همه وضعیتی که بر زندگی مردم حاکم است ،انگیزه را از  مردم برای حضور در پای صندوق های رای گرفته است.

تمامی شرایط حال حاضر ،اعم از بی رغبتی ها ،فضای سرد وبی حال روزهای منتهی به انتخابات ،نظرسنجی ها و مواضع مردم  و رخدادی به نام کاهش محسوس مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم نشان دهنده این گزاره خطرناک است که مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ولو با وجود انتخابات شوراها با کاهش محسوسی روبرو خواهد شد ،که این می تواند برای منافع ملی کشور آسیب پذیر باشد .

وقتی که بحث از منافع ملی کشور پیش می آید ،دیگر انقلابی وغیر انقلابی و چپ وراست معنا پیدا نمی کند ،وقتی امنیت ملی ومنافع ملی کشور که به پشتیبانی مردم بسته است تضعیف شود ،این ضعف بر تمامی کشور سایه خواهد افکند وهمه دیدگاهها وجناح های سیاسی از آن متضرر خواهند شد ،چرا که منافع ملی بیس حضور همه دیدگاهها و جریان امور در کشور است .

حال با تمامی این شرایط شاهد آن هستیم که در آستانه برگزاری انتخابات ،هرچقدر به آن نزدیک ونزدیک تر می شویم ،باوجود اینکه همه این رخوت ،بی حالی وبی انگیزی وعدم نشاط در فضای انتخابات را احساس می کنیم ،به جای تلاش برای ایجاد انگیزه و رغبت مردم برای حضور در پای صندوق های رای در راستای تقویت منافع ملی،برخی دوستان مسابقه نمایش حکم ستادهای انتخاباتی جریان انقلاب را به راه انداخته اند !

کسی نیست بگوید که برادری که برای دریافت حکم ستاد انتخاباتی سر ودست می شکنید ،همه می دانند که این حکم سند وقباله رسمی دستیازی شما به رانت وقدرت است ،اما این دو نکته را حتما مد نظر داشته باشید ؛ اولا آیت الله رییسی گفته اند که آمده  تا بساط فساد ورانت را جمع آوری کند،پس فکر نکنم به این راحتی اهل باج دادن باشند ،اصلا مگر دستتان را بود کرده اید که حتما ایشان رییس جمهور آینده است ؟!

دوما اینکه انتخابات زمانی معنا پیدا خواهد کرد که رای در میان باشد ،رای مردم !وقتی رییس جمهوری با آرای نازلی در مسند قرار گرفت ،در تمامی حوزه های قدرت مشروعیت و مقبولیت خود را از دست خواهد داد واین برای منافع ملی کشور مخرب خواهد بود ! پس اگر شعار انقلابیگری سرمی دهید ،درعمل باید اثبات کنید انقلابی هستید ودوستدار انقلاب !

برای حل این مساله دو راه پیشنهادی داریم تا ثابت کنید انقلابی هستید ؛ راه اول -یکی از مولفه های یک فرد انقلابی حفاظت از منافع ملی کشور است ،پس احکام ستادی را دور انداخته و به جای نمایش حکم ستاد انتخاباتی ،با زبان منطق از مردم بخواهید در انتخابات شرکت کنند ،اصلا امتحان کنید ببینید به اندازه اصلاح طلبان قدرت بسیج آرای خاکستری را دارید یا خیر !؟اصلا با این کار ثابت کنید که مردم حرف شما را بیشتر گوش می دهند یا مخالفین شما !

راه دوم این است ،اگر جریان انقلاب را برای رفع مشکلات و تنگناهای موجود وبه قول خودتان تغییر وضع جاری می خواهید ! اگر انقلابیگری را برای انقلابیگری واقعی می خواهید نه قدرت طلبی !اگر دوستدار جریان انقلاب هستید نه پستهای مدیریتی ! یک کار بکنید ؛کمپین نه به پست تشکیل دهید !راست می گویید ؟! بسم الله 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار