مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه، از صدرو مجوز برای ایجاد مراکز کارآموزی جوار کارگاه و بین کارگاهی خبر داد و گفت: تربیت نیروی کار ماهر و ارتقای مهارت منابع انسانی صنایع و صنوف و همچنین افراد جویای کار هدف اصلی اجرای این طرح است.
کد خبر: ۹۶۷۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰ 30 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، یاور محمدی امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و به تبع آن؛ این اداره کل به موجب ماده ۱۱۰ قانون کار، ملزم شده است تا برای بنگاه‌های اقتصادی متقاضی و دارای شرایط لازم، مجوز مراکز جوار و بین کارگاهی را صادر کند.

وی افزود: براساس بخشنامه دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شرکت‌های بزرگ اقتصادی در راستای ارائه آموزش‌های مختلف به کارکنان خود می‌توانند با دریافت مجوز از سازمان آموزش فنی و حرفه ای اقدام به تاسیس مراکز جوار و بین کارگاهی کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه گفت: تربیت نیروی کار ماهر و ارتقای مهارت منابع انسانی صنایع و صنوف و همچنین افراد جویای کار از طریق ایجاد مراکز آموزش جوار_ بین کارگاهی هدف اصلی اجرای این طرح است.

وی با اشاره به تدوین ۲ هزار استاندارد مهارتی جدید در زمینه‌های مختلف توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، افزود: تاسیس و برگزاری دوره‌های آموزشی در این مراکز با رعایت استانداردها و نظارت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان و بر مبنای نیازسنجی صورت گرفته، خواهد بود.

محمدی تصریح کرد: صاحبان صنایع و صنوف در کنار محل اشتغال خود می‌توانند با دریافت مجوز رسمی از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، در راستای ارائه آموزش‌های مهارتی و تسهیل دسترسی به این آموزش‌ها برای کارکنان صنایع و اتحادیه‌ها و ارتقای سطح دانش فنی نیروهای کار، صاحبان صنایع و صنوف درکنار محل اشتغال خود، اقدام به تاسیس و راه‌اندازی مراکز آموزشی جوار و بین کارگاهی کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار