مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام
شنبه زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: موزه مردم شناسی قلعه والی ایلام مرمت، ساماندهی و تجهیز می‌شود.
کد خبر: ۹۶۷۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰ 29 May 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالمالک شنبه‌زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام عنوان کرد: با اعتبار تخصیص یافته از محل اعتبارات ملی، موزه مردم‌شناسی واقع در قلعه والی مرمت، ساماندهی و تجهیز می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام بیان داشت: ساماندهی موزه مردم شناسی شامل مرمت پشت بام، مرمت دیوار‌ها و کنگره ها، سفیدکاری بدنه داخلی اتاق ها، انجام امور حفاظتی مرتبط با بنای قلعه و … است.

شنبه‌زاده تصریح کرد: هدف از این اقدام حفاظت بهتر از موزه مردم شناسی است که با ایجاد فضایی مناسب ابزار و لوازم زندگی مردم در دوره‌های مختلف تاریخی و حفاظت از اشیا به نمایش می‌گذارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام خاطرنشان کرد: موزه مردم شناسی نماد فرهنگی این استان برای شناساندن مولفه‌های فرهنگی، اجتماعی، ارزش‌ها، اعتقادات و باور‌های مردم ایلام در گذشته است که به همین دلیل مورد توجه خاص گردشگران و دوستداران فرهنگ ایران و ایلام قرار گرفته است.

شنبه‌زاده یادآور شد: هم اکنون موزه مردم شناسی شهر ایلام از غنی‌ترین موزه‌های تخصصی مردم‌شناسی محسوب می‌شود که معرفی اقوام کرد، لر، لک و عرب در اتاق‌های قلعه والی از بخش‌های مهم موزه است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار