مدیر عامل شرکت توزیع برق استان ایلام ؛
مدیر عامل شرکت توزیع برق استان با اشاره به وضعیت نیروگاه‌های کشور گفت:خاموشی های بدون برنامه ابتدای هفته نتیجه خشکسالی زمستان و بهار و افزایش مصرف برق و فشار بر نیروگاه‌ها بود
کد خبر: ۹۶۶۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷ 26 May 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ شیرخانی اظهار داشت :هدف از اعمال خاموشی های روزانه جلوگیری از بلک اوت شدن شبکه و تحمیل خاموشی مطلق ۷۲ ساعته به کشور است ‌.

وی افزود ؛با توجه به زیان خاموشی ها به شبکه توزیع ،ما از برنامه ریزی برای خاموشی ها بیزاریم و مبنای ما برنامه ریزی برای عدم خاموشی است.

شیرخانی ادامه داد :اما با توجه به شرایط جاری ،افزایش مصرف، کاهش تولید و فشار بر شبکه تولید ،برنامه خاموشی ها اجتناب ناپذیر است.

مدیر عامل توزیع برق استان تصریح کرد : در چنین شرایطی ماینرهای استخراج ارزهای دیجیتال سهم زیادی از مصرف برق را به خود اختصاص داده اند.

وی بیان داشت :از آنجائیکه مزارع استخراج ارزهای دیجیتال بصورت غیرقانونی دائر شده اند، شناسایی آنها کار سختی است اما از مردم می خواهیم که برای شناسایی آنها با شرکت برق همکاری نمایند

شیرخانی با اشاره به وضعیت خاموشی ها خاطر نشان کرد:در خوشبینانه ترین حالت ،خاموشی ها در استان تا پایان شهریور ماه استمرار خواهد داشت.

شیرخانی تاکید کرد؛ با ادامه روند جاری و فشار بر شبکه تولید برق کشور به احتمال زیاد مدت زمان خاموشی های روزانه به بیش از چهار ساعت نیز افزایش خواهد یافت./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار