کد خبر: ۹۶۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰ 18 September 2015
معاون اقتصادی قرارگاه اقتصادی پیامبر اعظم (ص) گیلان از ساخت و نصب چهار قفس پرورش ماهی در دریا با ظرفیت 40 تن در منطقه طالب‌آباد انزلی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سعادتمند داودی عصر امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی گیلان با اشاره به دستیابی جمهوری اسلامی ایران به فناوری ساخت قفس ماهی در دریا اظهار کرد: ساخت قفس ماهی در دریا با استفاده فناوری کشور چین در ایران بومی‌سازی شده است.

وی به اندازه قفس‌های پرورش ماهی در دریا اشاره کرد و افزود: قطر قفس‌ها 10 متر، 16 متر، 20 متر و ... است و به سفارش پرورش‌دهندگان ماهی ساخته و نصب می‌شود.

داودی با بیان اینکه قفس با قطر 10 متر و عمق هشت متر توان پرورش 10 تن ماهی را دارد، تصریح کرد: امسال آمادگی ساخت 100 قفس ماهی و نصب آن در دریا را داریم.

معاون اقتصادی قرارگاه اقتصادی پیامبر اعظم (ص) گیلان به مواد اولیه ساخت قفس پرورش ماهی اشاره کرد و گفت: مواد اولیه ساخت قفس ماهی در کشور موجود است و شرکت‌های بخش خصوصی در این زمینه فعالیت می‌کنند و تنها تور قفس‌ها به صورت رول وارد شده و بافت آن در داخل انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ساخت قفس پرورش ماهی تازه در کشور آغاز شده است، خاطرنشان کرد: نصب قفس در دریا از ساخت آن به دلیل امواج و فشار آب دشوارتر است و یکی از مراحل پس از ساخت، نصب و نگه‌داری قفس در دریا محسوب می‌شود.

داودی از ساخت و نصب چهار قفس پرورش ماهی در منطقه طالب‌آباد بندر انزلی در دریای خزر خبر داد و بیان کرد: قفس‌های مذکور ظرفیت پرورش 40 تن ماهی را دارند.

* تصویب پرورش 10 هزار تُن ماهی در قفس در گیلان

مدیرکل شیلات گیلان نیز در جلسه مذکور به وجود متقاضیان پرورش ماهی در قفس از سال 93 در استان اشاره کرد و گفت: 24 نفر متقاضی پرورش ماهی در قفس واجد شرایط شناسایی شدند.

اسحاق شعبانی با بیان اینکه پرورش 10 هزار تُن ماهی در قفس در سفر رئیس جمهور به گیلان به تصویب رسیده است، افزود: امسال مجوز پنج هزار تن ماهی در قفس صادر شده و سال آینده مجوز پنج هزار تن پرورش ماهی در قفس در دریای خزر برای متقاضیان صادر می‌شود.

وی از شناسایی هشت سایت پرورش ماهی در قفس در نوار ساحلی دریای خزر در گیلان خبر داد و بیان کرد: چابکسر، کلاچای، چمخاله، دستک، کیاشهر، کپورچال، رضوانشهر و خطبه‌سرا از مناطق مستعد پرورش ماهی در قفس در دریای خزر هستند.

شعبانی خواستار افزایش صدور مجوز پرورش ماهی در قفس در دریا در گیلان شد و تصریح کرد: متقاضی پرورش 40 هزار تن پرورش ماهی در قفس در استان وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار