رئیس دادگستری استان همدان در دیدار ریاست قوه قضاییه گفت: رتبه اول در اتقان آرای قضات، شورای حل اختلاف استان در مصالحه پرونده‌ها و از رتبه سوم رضایتمندی را در کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۶۲۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴ 09 May 2021
رئیس دادگستری استان همدان در دیدار ریاست قوه قضاییه گفت: رتبه اول در اتقان آرای قضات، شورای حل اختلاف استان در مصالحه پرونده‌ها و از رتبه سوم رضایتمندی را در کشور خبر داد.

به گزارش تابنک همدان، محمدرضا عدالتخواه در ابتدای جلسه دیدار رئیس قوه قضاییه با قضات و کارکنان دستگاه قضایی گزارشی از اقدامات دادگستری همدان ارائه داد.

وی گفت: آمار مختومه پرونده‌های استان در کل مثبت است. مجموعا ۵۱۳۵۰۹ پرونده اجرایی در دادگستری جریان و مختومه شده. ازین تعداد ۳۸۳۸۱ فقره با مصالحه ختم شده که ۷/۵ درصد از پرونده‌ها را شامل می‌شود.

عدالتخواه افزود: شورای حل اختلاف استان با مجموع اجرای احکام ۴۵درصد مصالحه رتبه اول شاخصه کشوری را کسب کرده که این آمار بطور میانگین در کشور ۳۲ درصد است. البته در چشم انداز این میزان ۵۰ درصد اعلام شده که ان شاالله در سال بعد به آن می‌رسیم.

عدالتخواه با بیان اینکه در غرب کشور بالاترین امار زندانی را استان همدان دارد، گفت: این موضوع شایسته این استان نیست البته این امر آسیب شناسی شده و سعی داریم از نهاد عفو و نهاد‌های جایگزین حبس استفاده کنیم.

رئیس دادگستری استان همدان اشاره کرد: رتبه اول آزادی مشروط در کشور مربوط به استان همدان است.

وی اشاره ای به اقدامی که در جهت رفع موانع تولید در استان بوده کرد، و گفت:  برای رفع بیکاری، شامل ممانعت از بیکاری ۱۶۹ کارگر و تعطیل شدن ۲۸ کارگاه واحد تولیدی بوده.

عدالتخواه گفت: میانگین سن دادستان‌ها در استان ۵ سال کاهش داشته و از ۲۲۷ قاضی، ۱۷۰ قاضی تغییر سمت یافتند. عدالتخواه اعلام کرد که همدان رتبه اول اتقان آرای قضات در کشور و ۸۳ درصد رضایتمندی یعنی رتبه سوم در کشور را داراست.

وی گفت:  سازش ۲۵ قتل عمد توسط ستاد تالیف قلوب در استان و در کمیته معتذرین نیز ۱۳ میلیارد تومان جنبه خصوصی و ۶ میلیارد تومان در جنبه عمومی صرفه جویی شده و ۱۵ هزار ماه حبس منتفی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار