رییس اداره دامپزشکی اهواز با بیان اینکه زنده فروشی مرغ خارج از ضوابط دامپزشکی ممنوع است از پلمب ۱۷ واحد عرضه و کشتار غیرمجاز طیور در راستای بهداشت و سلامت عمومی جامعه در این کلانشهر خبر داد.
کد خبر: ۹۵۸۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۶ 24 April 2021

دکتر رضا حفیظی افزود:پلمب واحدهای عرضه کننده مرغ زنده با حکم دادستانی و پیگیری‌ اداره دامپزشکی و با همراهی دستگاه‌های صمت، شبکه بهداشت و درمان، و نیروی انتظامی انجام شده است.
وی گفت:همه واحدهای عرضه مرغ زنده در اهواز شناسایی شده و در راستای حفظ بهداشت و سلامت شهروندان و مقابله با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام با آنان برخورد قانونی خواهد شد.
حفیظی افزود: عرضه مرغ خارج از چرخه نظارت‌ دامپزشکی و به صورت زنده فروشی برابر قانون جرم بوده و دامپزشکی به همراه دستگاه‌های نظارتی به شدت با عرضه کنندگان برخورد می‌کند.
وی از شهروندان خواست که از خرید مرغ زنده که بدون هیچگونه نظارت بهداشتی عرضه می‌شود خودداری کنند.
به گزارش ایرنا در روزهای اخیر با کمبود مرغ کشتار روز در خوزستان و عرضه نشدن مرغ زنده به کشتارگاه‌ها ، بر شمار مراکز عرضه و کشتار غیربهداشتی مرغ در حاشیه و بازارهای محلی اهواز افزوده شده است.
برخی نیز در وانت بارها اقدام به عرضه و کشتار مرغ زنده در سطح شهر اهواز می‌کنند که برای سلامتی شهروندان خطرناک است.
هم اکنون مرغ کشتار روز که قیمت مصوب آن ۲۴۹ هزار ریال در هر کیلوگرم است در بسیاری از شهرهای خوزستان عرضه نشده و یا بالاتر از نرخ مصوب به فروش می‌رسد.

برچسب ها: دکتر رضا حفیظی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار