کد خبر: ۹۵۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۶ 16 September 2015
مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام گفت: ۱۴ خانه اجتماعی در ایلام ایجاد می شود.

به گزارش تابناک ایلام ،علی مهرعلیزاده بااعلام این خبر گفت: رویکرد ما در حوزه اجتماعی در کنار نگاه واقع بیبانه و سیستمی، رویکردی علمی است.

وی افزود: بر همین اساس شورای راهبردی مهار، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی تشکیل شده و در این شورا اساتید دانشگاهی و کارشناسان خبره دستگاه های اجرایی حضور دارند.

مهرعلیزاده تصریح کرد: این شورا با هدف هم اندیشی در راستای استفاده اثربخش از منابع محدود و تحقق سلامت اجتماعی شکل گرفته است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام به تشکیل اتاق های فکر اجتماعی در استان اشاره کرد و تصریح کرد: اتاق های فکر اجتماعی با حضور اساتید جامعه شناسی و اساتید روانشناسی دانشگاه های استان شروع به کار کرده اند که یکی از خروجی های این اتاق های فکر، تدوین پیش نویس طرح ها و برنامه های پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی در استان بوده است.

وی یادآور شد: برای مقابله با آسیب های اجتماعی و حرکت در مسیر کاهش آن ها ، نقش مردم بی بدیل است.

مهرعلیزاده ادامه داد: در همین راستا طرح خانه حیات اجتماعی در سطح شهر ایلام به عنوان طرحی پایلوت اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به تقسیم شهر ایلام به ۱۴ محله اظهار داشت: بر اساس این طرح، در هر محله یک خانه حیات اجتماعی با حضور بزرگان و امنای محله و با محوریت شهروندان محله تشکیل خواهد شد که هدف اصلی این طرح توانمند کردن مردم در راستای فعال کردن شهروندان هر محله است.

مهرعلیزاده با بیان اینکه اجرایی کردن و نهادینه شدن کامل این طرح زمان بر است، تصریح کرد: این طرح با رویکردهای جهانی همخوانی دارد و برای مقابله و کاهش آسیب های اجتماعی می تواند موفق عمل کند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام با بیان اینکه موضوعات اجتماعی راه حل اجتماعی دارند، تصریح کرد: توانمندسازی و مشارکت دادن مردم برای مقابله و کاهش آسیب های اجتماعی یک اصل ضروری است.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار