مدیر کل اداره حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس یزد ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس فعالیت بخش های مختلف در زمینه تبیین ابعدا مختلف هشت سال دفاع مقدس گفت: بیش از سه هزار و ۲۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در یزد برگزار می شود.
کد خبر: ۹۵۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴ 15 September 2015

به گزارش تابناک یزد،محمد رجبی، مدیر کل اداره حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: در آستانه 35 امین سالروز گرامیداشت هفته دفاع مقدس هستیم که بسیار برای ما با اهمیت است.

 

وی همچنین ضمن گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت علی (علیه السلام) و حضرت فاطمه(سلام الله علیها) افزود: اگر ما روش و شیوه زندگانی حضرت علی (علیه السلام) و حضرت فاطمه(سلام الله علیها) را در زندگی خود پیش بگیریم اینقدر سن جوانان ما بالا نمی رود و بسیاری از مشکلات امروز ما به دلیل عدم ازدواج به موقع است و ازدواج به موقع کلید حل بسیاری از مشکلات است.

 

مدیر کل اداره حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس یزد خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس در حالی بر ما تحمیل شد که هیچگونه آمادگی برای مقابله نداشتیم و در قبل و هنگام جنگ بسیاری از مشکلات را بر ما تحمیل کردند اما به برکت انقلاب اسلامی و خون جوانان، ما در مقابل این دشمنان ایستادگی کردیم و حتی حاضر نشدیم حتی یک وجب از خاک خود را به دشمنان دهیم.

 

رجبی تصریح کرد: به برکت خون شهدا و توکل بر خداوند متعال و دین محوری مردم این انقلاب پیروز شده است و امروز نیز بیداری ملت ها به برکت این انقلاب است که در این راستا بصیرت و آگاهی ملت در برابر دشمنان، در اختیار داشتن تجهیزات پیشرفته، ایستادگی ملت ها در برابر استکبار از جمله برکات این هست سال دفاع مقدس است.

 

وی ادامه داد: دفاع مقدس تا زمانی که وجود دارد هیچگونه وارد مسائل سیاسی نمی شود و ما نیز در این بخش تمامی رسانه ها را به یک چشم می بینیم زیرا نقش رسانه ها در زمینه تبیین این نقش آفرینی ها برای جامعه بسیار مهم است.

 

مدیر کل اداره حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس یزد گفت: کل برنامه های هفته دفاع مقدس در استان یزد بیش از سه هزار و 200 برنامه است که 40 برنامه به صورت شاخص است ولی همه دستگاه ها و نهادها برنامه های مهم را برای خود دارند.

 

رجبی گفت: شعار هفته دفاع مقدس در سالجاری شامل ما می توانیم با همدلی و همزبانی است که افتتاح کانون های فرهنگی هنری مساجد با نامه شهدا، برگزاری نمایشگاه ها، رژه نیروهای مسلح، برگزاری جشن شکوفه ها، برگزاری نمایش رزمی عشق و خون در طول هفته دفاع مقدس، نشست کتابخوان کشوری در شهرستان تفت از جمله برنامه های این هفته است.

 

وی افزود: اولین نمایش موسیقایی دفاع مقدس در روز 31 شهریور، برگزاری نمایشاه اسناد دفاع مقدس از جمله برنامه های دیگر در این هفته است.

 

مدیر کل اداره حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس یزد بیان کرد: روز دوم روحانیت علم و دانش پژوهی نامیده شده است که اعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم، حضور گردان های عاشورا و بیت المقدس و کوثر در گلزار شهدا خلدبرین، دیدار از حانواده شهدا، همایش تجلیل از خانواده شهدا، وصیت خوانی شهدا برنامه های این روز است.

 

رجبی خاطرنشان کرد: اجرای برنامه کوهنوردی، حضور در تربت شهید صدوقی، برگزاری شب شعر دفاع مقدس، برگزاری یادواره تجلیل از خانواده شهدا به عنوان برنامه های روز سوم است و روز چهارم نیز به عنوان روز بانوان نامیده شده است که نشست زنان در همایش ها، حضور در حلقه های صالحین، برگزاری نمایشگاه شهدای زن استان از جمله برنامه های این روز است.

 

وی ادامه داد: دیدار از آسایشگاه جانبازان، برگزاری نشست بصیرتی با موضوع ایثار و فداکاری و دفاع همه جانبه، اجرای تئاتر خیابانی، تشکیل اولین جلسه هیات امنای مرکز فرهنگی با حضور 16 دستگاه و نهاد و امام جمعه استان، اجرای طرح السابقون نیز از برنامه های دیگر ما در این هفته است.

 

مدیر کل اداره حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس یزد بیان کرد: روز هفتم نیز روز وحدت ملی و دشمن شناسی است که برگزاری محفل از مساجد تا شهادت، دیدار از مادران از کارافتاده، برگزاری جشنواره استانی شعر دفاع مقدس به عنوان برنامه های این روز است.

 

رجبی بیان کرد: در جشنواره استانی شعر دفاع مقدس کتاب های رهبر دارالعباده، چشمه های آسمانی ماموریت شنها، رهایی در هور رونمایی می شود که در این راستا نیز حدود یکصد اثر به دبیرخانه شعر رسیده که از برگزیدگان تجلیل می شود.

 

وی افزود: مرکز فرهنگی دفاع مقدس در جنب پارک آزادگان در حال ساخت است که پایان آذرماه سالجاری مرکز اسناد و کتابخانه و ساختمان اداری افتتاح می شود و مرکز اصلی آن نیز تا پایان سال 95 باید به اتمام برسد.

 

مدیر کل اداره حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس یزد خاطرنشان کرد: 19 هزار و 700 متر مربع است که دو هزار و 500 متر مربع ساختمان اداری و کتابخانه و مرکز اسناد است که فاز اول و فاز دوم آن نیز به بهره برداری می رسد.

 

رجبی با اشاره به اجرای طرح السابقون گفت: حدود 40 هزار نفر رزمنده و جوانان و مردم استان یزد بدون تکرار در هشت سال دفاع مقدس به صورت مستقیم حضور داشتند که به ازای هر 10 نفر یک نفر شهید شده است که تاکنون اطلاعات بیش از 3 هزار نفر به صورت ناقص جمع آوری شده است.

 

وی افزود: در استان یزد در مجموع نزدیک به 200 کتاب توسط تمامی نهادهای فرهنگی در خصوص دفاع مقدس چاپ شده است که این میزان بسیار کم است و بسیاری از آنها در خصوص کودکان است که ما موظف شدیم در این راستا بیشتر کار کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار