اولین نمایشگاه سوغات و صنایع دستی ملایر، با عنوان بازارچه بانوان کارآفرین با همکاری اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و شهرداری ملایر افتتاح شد.
کد خبر: ۹۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴ 02 March 2015
اولین نمایشگاه سوغات و صنایع دستی ملایر، با عنوان بازارچه بانوان کارآفرین با همکاری اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و شهرداری ملایر افتتاح شد.

به گزارش تسنیم؛ محمد رضا بهاری رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ملایر صبح امروز در آیین افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: امسال برای نخستین بار، در راستای برنامه‌های ستاد اجرایی تسهیلات نوروزی نمایشگاه سوغات و صنایع دستی ملایر با همکاری اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی، شهرداری و سایر ادارات مرتبط شهرستان دایر شد.

محمد رضا بهاری افزود: این نمایشگاه در پاساژ جنب شهرداری در مکانی مناسب واقع در مرکز شهر، با هدف ارائه صنایع دستی و سوغات شهرستان به گردشگران و مسافرین نوروزی از تاریخ ۱۰ اسفند تا ۱۶ فروردین ماه با بیش از ۳۴ غرفه برپا است.

وی تصریح کرد: محصولات عرضه‌ شده در این ۳۴ غرفه، شامل سوغات ملایر، قلم‌ زنی روی مس، ترمه ‌دوزی، مشبک و معرق روی چوب، سبد بافی، تراش سنگ ‌های قیمتی، حجیم‌ کاری چوب، شیرینی‌های خانگی ، نقاشی روی شیشه، نقاشی روی سفال، عروسک ‌بافی، گل ‌سازی و تابلوهای نقاشی و طراحی است.

بهاری همچنین از برپایی نمایشگاه مجموعه آثار نمایشگاهی صنایع دستی در عمارت مصدقی برای مسافران نوروزی خبر داد.

شهردار ملایر نیز در این مراسم، با بیان اینکه با افتتاح این نمایشگاه فرصت فراهم شد تا بخشی از توانمندی همشهریان در حوزه بانوان را به نمایش بگذاریم، تأکید کرد: در شهرداری و شورای شهر ملایر اعتقاد داریم که اقتصاد شهری نقش مهمی در تدبیر امور شهری ایفا می‌کند.

علیرضا رضایی با اشاره به اینکه برای داشتن شهری ایده‌آل باید اقتصاد شهر رشد کند، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های ما در شهرداری ملایر توسعه شهر است، بنابراین پیشنهاد برپایی این نمایشگاه بلافاصله پس از طرح از سوی شورای شهر تأیید شد.

وی: چنین ظرفیت هایی نیاز به نمایشگاه دائمی دارد که در دهه فجر امسال کلنگ ‌زنی آن انجام شد و عملیات اجرایی هم اواخر فروردین ماه آغاز می‌‌شود تا این توانمندی‌ها را که نقش بسیاری در توسعه شهر دارند در اصناف مختلف به نمایش بگذاریم.

عضو شورای شهرملایر و رئیس کمیسیون بانوان این شهرستان نیز اظهار داشت: حدود ۳۶ غرفه در این نمایشگاه که با همکاری اداره ارشاد، میراث فرهنگی، کمیته امداد، بهزیستی، فنی‌ و‌حرفه‌ای و بانوان کارآفرین زیرمجموعه آن‌ها برپا شد، وجود دارد.

لیلا غفاری با بیان اینکه این نمایشگاه تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد، تصریح کرد: به دنبال این هستیم که این اقدام را در همین مکان برای هرچه بیشتر نمایان شدن توانمندی بانوان شهرستان در قالبی دیگر ادامه دهیم تا مسئولان با بازدید از این نمایشگاه و آثار بانوان شهرستان، از ایجاد بازارچه خوداشتغالی دائمی برای بانوان حمایت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار