فرماندار سرپل ذهاب گفت: مجریان انتخابات وظیفه دارند بر اساس قانون عمل کنند از این رو اجرای انتخابات باید مبتنی بر اخلاق و تعهد و اصل بی طرفی باشد. ب
کد خبر: ۹۴۹۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳ 18 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، «نورالدین فرزادی پور» چهارشنبه شب در جلسه‌ای با حضور هیات‌های اجرایی و نظارت با تبریک اعیاد شعبانیه در آستانه سال نو افزود: برگزاری انتخابات یکی از رخ داد‌های مهم و سرنوشت ساز و تعیین کننده در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی اظهار داشت: فراهم آوردن زمینه مشارکت و همراهی مردم شریف ایران اسلامی در انتخابات می‌تواند نقطه عطفی در حمایت و همراهی با نظام اسلامی باشد.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: این رسالت و مسوولیت عوامل مختلفی را به عنوان ارکان برگزاری انتخابات در ساختار نظام جمهوری اسلامی تعریف کرده که یک بخش اجرای انتخابات و وظیفه وزارت کشور است.

فرزادی پور ادامه داد: وزارت کشور موظف است با تمهیدات و مقدمه‌های لازم شرایط برگزاری یک انتخابات سالم و بی‌طرفانه و قانونمند را فراهم کند.

او اظهار داشت: دیگر ابزار اساسی و اصولی این است که انتخابات را به وسیله خود مردم برگزار کنیم به گونه‌ای که با شکل‌گیری هیات‌های اجرایی وزارت کشور وظایف خود را انجام دهیم.

وی گفت: هیات اجرایی امین و امانتدار مردم و به نمایندگی از مردم می‌خواهند انتخابات را برگزار کنند و به نوعی قانونگذار هیات نظارت را برای نظارت بر حسن اجرای قانون و نحوه اجرای فرایند انتخابات تعریف کرده و رسالت نظارت به افرادی واگذار کرده که با فرآیند انتخابات پیش بینی شده است.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: دستگاه نظارتی حق دخالت در برگزاری انتخابات را ندارد، اما می‌تواند نظارتش به طور تمام و کمال باشد، چنانچه هیات اجرایی به عنوان مجریان انتخابات انحرافی را از مسیر فرایند قانونی داشته باشند در جایگاه نظارتی خود به عملکرد انجام شده خدشه بگیرند.

فرزادی پور ادامه داد: هیات نظارت تنها نظارت کننده و به نوعی تماشاگر بازیگری در عرصه اجرای انتخابات است، از این رو رفتار صحیح قانون در مسیر انجام وظیفه این اجازه را به هیات نظارت خواهد داد که بر عملکرد ضعیف به هر شکل ممکن ورود پیدا کند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰هزار تن جمعیت دارد.

سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ همزمان با انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا برگزار خواهد شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار