امام جمعه ایلام؛
امام جمعه ایلام گفت: استان ایلام عقب ماندگی و فاصله‌های زیادی نسبت به سایر استان‌های کشور دارد و بودجه‌های قطره چکانی برای توسعه این استان تأثیرگذار نیست.
کد خبر: ۹۴۹۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵ 16 March 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام الله نور کریمی تبار اظهار داشت: برای اجرای کار راه آهن به استان اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال کافی نیست و فرصت ۴ ساله برای پیمانکار برای اجرای ۱۷ کیلومتر بسیار زیاد است،.

وی افزود: در برخی جاها، پیچ‌های قانونی وجود دارد و یا برخی جاها قانون اجرا نمی‌شود، برخی‌ها جاها که باید مر قانون اجرا شود، اجرا نمی‌شود، کسی که در حاشیه شهرها آلونک خریداری می‌کند از روی ناچاری است، اما باید فضایی ایجاد شود که سو استفاده کنندگان وارد حوزه مسکن نشوند، اگر کسی از جهالت و فقر مردم سو استفاده کند باید به طور جد برخورد شود.

امام جمعه ایلام افزود: موضوع راه آهن استان باید اولویت بندی شود و حرکت جدی برای الحاق استان به راه آهن کشور ایجاد شود.

وی ادامه داد:امروز متأسفانه بهترین جای شهری ایلام، تبدیل به واحدهای مسکونی برج مانند با تعداد طبقات زیاد شده است که به دلیل سو استفاده برخی سرمایه داران و دلالان است، این مصیبت بزرگی است که در کوچه‌های ۸ متری آپارتمان‌های ۸ طبقه به بالا ساخته شود که این امر در تضاد با حقوق شهروندی است و باید مدیریت لازم در ماده ۵ و کمیسیون ماده ۱۰۰ در این زمینه انجام شود.

وی مطرح کرد: کمی زیرساخت‌های حوزه راه در استان، برای توسعه استان یک مانع جدی محسوب می‌شود و باید برای استان زیرساخت‌ها در نقاط مختلف استان فراهم کنیم./ع

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار