استاندار ایلام؛
استاندار ایلام با اشاره به پروژه راه آهن ایلام، تصریح کرد: در اعتبارت توازن ملی که حداقل بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان است، باید یک بخش این اعتبار به راه آهن اختصاص داده شود.
کد خبر: ۹۱۶۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰ 15 November 2020

به گزارش تابناک ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی اظهار کرد: برای سال آینده بودجه بسیار خوبی در بخش عمرانی و جاری برای استان ایلام پیشنهاد شده است.

وی با اشاره به پروژه راه آهن ایلام، تصریح کرد: در اعتبارت توازن ملی که حداقل بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان است، باید یک بخش این اعتبار به راه آهن اختصاص داده شود.

سلیمانی دشتکی اظهار کرد: در توزیع اعتبارات توازن استانی نیز باید مواظب بود که در شهرستان‌ها به یکی دو پروژه اولویت دار اختصاص یابد که تمام شوند.

وی با اشاره به اینکه برای بودجه سال ۱۴۰۰ در استان ایلام پیشنهاد افزایش ۶۳ درصدی بودجه استان مطرح شده است، افزود: میزان اعتبارات استان برای سال آینده باز هم افزایش خواهد یافت اما این حجم افزایش در این شرایط سخت مالی کشور یک عدد کم نظیر است و جای تقدیر دارد.

استاندار ایلام عنوان کرد: به دلیل کاهش فروش نفت به زیر ۱۰ درصد سهم درآمد نفت و گاز استان ۳۷ درصد کم‌شده است.

استاندارد ایلام در ادامه خواستار تعیین تکلیف موضوع ماده ۲۷ توسط دستگاه‌های ذیربط شد و گفت: دستگاه‌های اجرایی متولی امر طرح مشارکت عمومی و خصوصی موضوع ماده ۲۷ تا پایان هفته فرصت دارند نسبت به این مهم اقدام کنند.

لزوم گردش مالی و پرداخت‌های مالیاتی شرکت‌های بزرگ در استان

وی در ادامه خواستار گردش مالی و پرداخت‌های مالیاتی شرکت‌های بزرگ در استان شد و گفت: اگر بتوانیم شرکت‌های بزرگ چون شرکت‌های وابسته به نفت و گاز و پتروشیمی، طرح‌های ملی چون طرح احیا و گرمسیری و … را با همکاری دوستان در بازرسی و دستگاه قضا الزام به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و درآمدهای مالیاتی در استان کنیم قطعاً سهم درآمدهای استان چند برابر خواهد شد.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: بودجه عمرانی استان در سال ۹۹ حدود ۲۲۰ میلیارد تومان بوده که با تخصیص حدود ۴۰ درصدی عددی بین ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان می‌شود.

وی ادامه داد: ظرف چند ماه گذشته با رایزنی‌های خوب از بنیاد مستضعفان بالغ بر ۷۲ میلیارد تومان، از حوزه مناطق محروم ریاست جمهوری ۱۵ میلیارد تومان و از سفر دکتر نوبخت تا الان بالای یک هزار میلیارد تومان برای استان جذب اعتبار انجام شده است./ع

 

 

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار