نسبت به سال گذشته
بازار شب عید شیرینی وگز سنتی در اصفهان کم رونق شده است.
کد خبر: ۹۴۹۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۱ 15 March 2021
رییس اتحادیه صنف گز و شیرینی اصفهان گفت: امسال با توجه به کم شدن رونق مراسم ها، بازار شیرینی و گز سنتی اصفهان از رونق افتاده است.

حسن شریفی، تقاضای شیرینی و گز در بازار را حدود ۸۰ درصد کمتر از سال قبل دانست و افزود: کم شدن برگزاری مراسم‌ها تقاضا هم در این صنعت را کم رونق کرده است.

وی گفت: در آستانه شب عید تیم بازرسی مشترک از اتحادیه گز وشیرینی، اتاق اصناف و اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان اصفهان بر روند عرضه شیرینی و گز نظارت می‌کنند تا محصول باکیفیت و با قیمت مناسب در اختیار شهروندان قرار گیرد.

رییس اتحادیه صنف گز وشیرینی اصفهان گفت: درچند ماه گذشته توزیع هِل از مواد اولیه تولید شیرینی و گز تا ۹۰۰ درصد تفاوت قیمت داشته و قیمت شکر هم در مقایسه با ابتدای سال تا ۱۰۰ درصد گرانتر شده است.

حسن شریفی افزود: همچنین کمبود روغن باعث شد اعضای صنف سه برابر گرانتر از قیمت مصوب کارخانه، این ماده اولیه را از بازار تهیه کنند که با همکاری صنعت، معدن وتجارت کمی از مشکل تامین مواد اولیه شکر و روغن با صدور حواله برطرف شده است.

وی گفت: اکنون انواع شیرینی سنتی عید شامل سوهان عسلی اصفهان، نان قرابی بادامی، لوز مخلوط، کرکی و نان نخوچی، برشتوک و گز‌های استاندارد ۴۰ و ۲۸ درصد بادام و پسته در قنادی‌ها عرضه می‌شود.

رییس اتحادیه صنفی گز وشیرینی اصفهان گفت: از دو هزار و ۴۰۰ واحد توزیع گز وشیرینی استان اصفهان، هزار و ۲۰۰ واحد در شهرستان اصفهان فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار