کد خبر: ۹۴۸۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳ 13 March 2021

به گزارش تابناک مازندران. سردار مرتضی میرزایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در حالی که احداث و تکمیل اردوگاه مراقبت از معتادان در همه استان ها یکی از مصوبات شورای مبارزه با مواد مخدر کشور است و طبق بررسی ها تا کنون در این اردوگاه در ۲۴استان کشور راه اندازی شد، اما مازندران از این اردوگاه همچنان بی بهره است.

وی با بیان این که ویروس کرونا در یک سال اخیر شرایط را برای مقابله با معتادان متجاهر و خرده فروشان  سخت تر کرده است، گفت : اگر چه مقدار کشفیات و دستگیری ها زیادتر شده  است، اما درمان و حل آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد  با چالش های بیشتری عمیق تر و گسترده شده است.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان این که کمپ های ترک اعتیاد در مازندران به دلیل وجود کرونا تا ۵۰ درصد ظرفیت فعال هستند، اظهار داشت: تا زمانی که طرح هایی نظیر ایجاد اردوگاه مجهز به امکانات نگهداری ، مشاوره ای ، کار آموزی ،  ایجاد اشتغال و کار آفرینی شکل نگیرد،  فقط با افزایش کشفیات و دستگیری ها مواجه خواهیم بود و از برنامه  ۲۵درصدی کاهش مرگ و میر و توزیع مواد مخدر برنامه ششم توسعه فاصله می گیریم.

سردار میرزایی با بیان این که مقابله با خرده فروشان مواد مخدر به عنوان یکی از ماموریت های جدی کلانتری ها و پاسگاه های انتظامی مورد توجه جدی قرار گرفته است، اظهار داشت: پاکسازی مناطق آلوده و استقرار ثابت ماموران برای کنترل و مراقبت پس از پاکسازی در دستور کار انتظامی در استان قرار دارد.

وی به اجرای ۸۲۴ عملیات برخورد نقطه ای نقاط آلوده عرضه مواد مخدر در استان طی سال جاری اشاره کرد و توضیح داد: امسال تعداد تشکیل پرونده قضایی خرده فروشان مواد مخدر در استان ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.

فرمانده انتظامی مازندران از هدفمند شدن دستگیری های مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: با انجام عملیات اطلاعاتی و امنیتی توزیع کنندگان مواد مخدر بموقع مورد حمله و دستگیری قرار گرفتند.

وی با اظهار این که ۹۰ درصد باند های قاچاق مواد مخدر در استان بومی هستند و بیشتر عملیات مقابله و دستیگری باندی در داخل استان است، اظهار داشت: از آن جایی که حجم توزیع و خرده فروشی مواد مخدر بسیار کمتر از گذشته شده است، نیاز به همکاری بیشتر مردم و نهاد های متولی در این خصوص با ماموران انتظامی هستیم.

میرزایی از همکاری ۱۳مرکز کاهش آسیب های اجتماعی ، ۵۹مرکز سرپایی درمان و باز توانی اعتیاد و ۵۱ کمپ ترک اعتیاد در استان قدر دانی کرد و گفت: آموزش همگانی پیشگیری از اعتیاد ، پیگیری جدی در تکمیل اردوگاه مراقبت از متعادان و راه اندازی پاسگاه سیار مقابله با وارد کنندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر در ورودی های استان مازندران از برنامه های سال ۱۴۰۰ نیروی انتظامی است.

وی گفت: اگر به بنیان های مالی وارد کنندگان مواد مخدر به درستی ضربه بزنیم ، می توانیم حجم واردات مواد های مخدر را در استان کم کنیم.

طبق آمار رسمی  شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر مازندران امسال ۶ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم انواع موادمخدر کشف و ضبط شد که این مقدار کشفیات نسبت به سال گذشته ۲۹ درصد بیشتر است.

بنابر این گزارش امسال ۱۱۸ باند قاچاق مواد مخدر در مازندران شناسایی و منهدم شدند که در مجموع ۱۰ هزار نفر در ارتباط با مواد مخدر در استان دستگیر شدند که ۶ هزار نفرشان خرده فروش بودند.

امسال ۵۸ نفر در مازندران بر اثر سوء مصرف موادمخدر جان باختند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار