مدیرعامل شرکت آبفا همدان از تصویب بیش از ۵۸ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل تصفیه‌خانه‌های همدان خبر داد و گفت: اعتبارات تکمیل تصفیه‌خانه‌ها دو ساله تخصیص پیدا می‌کند.
کد خبر: ۹۴۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲ 15 September 2015
مدیرعامل شرکت آبفا همدان از تصویب بیش از ۵۸ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل تصفیه‌خانه‌های همدان خبر داد و گفت: اعتبارات تکمیل تصفیه‌خانه‌ها دو ساله تخصیص پیدا می‌کند.

به گزارش تسنیم؛سیدهادی حسینی بیدار  با اشاره به اینکه تخصیص اعتبار برای تکمیل تصفیه‌خانه‌های استان همدان یکی از خواسته‌های اصلی استان همدان بود، اظهار داشت: تکمیل و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه‌های همدان اعتبارات بالایی نیاز دارد که تخصیص آن در مدت یک سال دشوار است.

وی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور توجه ویژه‌ای به اعتبارات تصفیه‌خانه‌های استان همدان صورت گرفت، افزود: در این سفر نزدیک به ۵۸ میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان اعتبار برای تکمیل تصفیه‌خانه‌های همدان تصویب شد.

حسینی بیدار با اعلام اینکه این اعتبارات باید در مدت دو سال تخصیص پیدا کند، عنوان کرد: با تخصیص این اعتبارات تصفیه‌خانه تمام شهرهای همدان تکمیل شده و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همان تصریح کرد: برای تصفیه‌خانه شهر نهاوند هفت میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده که باید در مدت یک سال مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در این سفر برای تکمیل تصفیه‌خانه شهر اسدآباد هفت میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان اعتبار مصوب شده است، بیان کرد: اعتبار این پروژه در مدت یک سال تخصیص پیدا می‌کند و باید در این مدت به اتمام برسد.

حسینی بیدار اظهار داشت: هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تکمیل تصفیه‌خانه شهر تویسرکان در نظر گرفته شده که باید براین اساس در مدت یک سال این پروژه را بهره‌برداری رساند.

وی تکمیل تصفیه‌خانه شهر رزن در مدت یک سال را از دیگر مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان همدان اعلام کرد و گفت: برای اجرای این پروژه پنج میلیارد و ۴۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان درباره تصفیه‌خانه شهر همدان نیز گفت: تصفیه‌خانه شهر همدان از اهمیت بالایی برخوردار بوده و اعتبارات ویژه‌ای نیز برای اتمام آن نیاز است.

وی تصریح کرد: برای تصفیه‌خانه شهر همدان ۱۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار عمرانی در نظر گرفته شده تا در مدت دو سال بتوان این پروژه بزرگ را تکمیل کرده و وارد مدار بهره‌برداری کرد.

حسینی بیدار به مسئله تنش آبی در شهر همدان اشاره کرد و گفت: وضعیت منابع آبی همدان روز به روز در حال افت و کاهش بوده و نیاز است تا مردم همدان همچنان در مصرف آب صرفه‌جویی لازم را داشته باشند تا بتوان تا فصل بارش بدون مشکلی پیش رفت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حجم سد اکباتان همدان نزدیک به ۶ میلیون مترمکعب است، عنوان کرد: کاهش حجم سد اکباتان از یک سو و افت سطح آب‌های زیرزمینی از سوی دیگر تامین آب شرب برای مردم همدان را دشوار ساخته ولی با این وجود اجازه قطعی آب در تابستان داده نشده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اعلام اینکه بارش‌های اخیر چندان در افزایش ذخیره سد اکباتان تاثیرگذار نبوده است، بیان کرد: باید امیدوار بود تا بارش‌های فصل پاییز به زودی آغاز شده و مستمر باشد تا وضعیت منابع آبی همدان بهبود یابد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار