استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام گفت: وسعت مراتع و منابع عشایر در گذشته گسترده بود، اما امروز مراتع کم شده و تحریم ها نیز آسیب های زیادی به دامداران وارد کرده است.
کد خبر: ۹۳۷۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵ 03 February 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی  در دیدار با رییس سازمان امور عشایری کشور و مجموعه مسوولان استانی اظهار داشت: از منظر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی عشایر ذخایر انقلاب هستند و باید نسبت به امورات آنان نهایت توجه صورت گیرد.

وی گفت: از سازمان برنامه و بودجه استان و کشور می خواهیم که برای افزایش بودجه امور عشایری به نسبت ظرفیت های مهم این حوزه اقدام کنند.

استاندار ایلام یادآور شد: وسعت مراتع و منابع عشایر در گذشته گسترده بود، اما امروز مراتع کم شده و تحریم ها نیز آسیب های زیادی به دامداران وارد کرده است.

سلیمانی دشتکی با عنوان این مطلب که مرز ایران در استان ایلام با عراق ۴۳۰ کیلومتر است و اغلب مردم دو طرف مرز اشتراکات فرهنگی، مذهبی و قومی با هم دارند، تاکید کرد: این اشتراکات یک ظرفیت است و باید در برای برقراری تعاملات در حوزه ای مختلف از آن استفاده کرد.

وی خواستار اتخاذ تدابیری برای صادرات کالاها و تولیدات مازاد نیازهای استان های مرزی شد و تاکید کرد: استان ایلام بیش از چهار برابر نیاز خود گوشت قرمز تولید می کند که اگر زمینه صادرات تولیدات مازاد ایجاد شود، علاوه بر اینکه باعث تحرک در حوزه دامداری برای جایگزینی بیشتر دام می شود، ارزش افزوده را افزایش داده و از طرفی برای کشور نیز ارز آوری خواهد داشت.

سلیمانی دشتکی در ادامه از رییس سازمان امور عشایری کشور خواست در زمینه کسب مجوز صادرات کالاهای مازاد عشایر نظیر گوشت و فرآورده های گوشتی تلاش کند.

سلیمانی دشتکی خواستار افزایش سهمیه آرد عشایر شد و گفت: عشایر مهمان نواز و مهمان پذیر هستند و سرانه آرد عشایر نباید همسان با سرانه شهر باشد.

استاندار ایلام با اشاره به تصویب مرز شهابی توسط کشور عراق نیز گفت: مرز رسمی چنگوله و شهابی به زودی با حضور مسوولان دو کشور بازگشایی خواهد شد.

سلیمانی دشتکی در خصوص مرز چیلات نیز یادآور شد: مدت زیادی است که ما زیرساخت های این مرز را آماده کرده ایم و باید طرف عراقی نیز پای کار بیاید که البته با جدیت تمام برای تصویب آن تلاش می کنیم.

وی اضافه کرد: بازگشایی دو مرز بازارچه چیلات و چنگوله منجر به تحرک و تحول بزرگی در امور تجاری استان و کشور به بویژه در حوزه عشایری خواهد شد./م

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار