به مناسبت دهه مبارک فجر،
به مناسبت دهه مبارک فجر کتابخانه عمومی آل یاسین روستای اورقین شهرستان کبودراهنگ افتتاح شد.
کد خبر: ۹۳۷۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵ 01 February 2021

به مناسبت دهه مبارک فجر کتابخانه عمومی آل یاسین روستای اورقین شهرستان کبودراهنگ افتتاح شد.

به گزارش تابناک همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، کتابخانه عمومی آل یاسین روستای اورقین شهرستان کبودراهنگ در دومین روز از دهه مبارک فجر با حضور امام جمعه شهر کبودراهنگ، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری شهرستان، بخشدار مرکزی، معاون امور مالی و اداری کتابخانه‌های عمومی استان همدان و سایر روسای ادارات شهرستان کبودراهنگ افتتاح شد.

حجت الاسلام نقی باقری، امام جمعه شهرکبودراهنگ در این مراسم اظهار کرد: کتاب و کتابت جایگاه ویژه‌ای در شرع مقدس اسلام دارد. به طوری که امام علی (ع) برای جمع آوری و کتابت قرآن افرادی را به استخدام درآورد.

وی با تأکید بر اینکه خداوند متعال نیز برای پیامبران اولوالعزم کتاب فرستاد است افزود: کتابت در اسلام جایگاهی بیش از سایر ادیان دارد. کتاب تاریخ گذشتگان را به نسل‌های آینده و آیندگان منتقل می‌کند.

عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان اظهار کرد: افتتاح کتابخانه آل‌یاسین روستای اورقین حاصل نیت خیرخواهانه‌ای است که اهالی روستا به ویژه شورای اسلامی روستا و دهیاری داشتند. 

وی افزود: یکی از افتخارات ما در فرهنگ این است که وقتی به مقایسه زیرساخت‌های فرهنگی قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازیم شاهد اقدامات گسترده و شاخص در این حوزه خواهیم بود. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه یکی از شهرستان‌های مهم در توسعه زیرساخت‌های فرهنگی شهرستان کبودراهنگ است تصریح کرد: کتابخانه آل یاسین با درنظر گرفتن استاندارد‌های لازم به منظور تأمین نیاز‌های منطقه افتتاح شده و حاصل پیگیری اهالی روستا است.

زارعی با بیان اینکه این کتابخانه ۴۴ امین کتابخانه روستایی همدان است ادامه داد: کتابخانه عمومی آل یاسین دارای ۱۲۰ متر مربع زیربنا و دارای بخش‌های مجزا کودک، مرجع، مخزن و نشریات است. 

وی خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های فرهنگی در هر منطقه‌ای عاملی بازدارنده برای وقوع آسیب‌های اجتماعی است و سلامت فرهنگی را به دنبال دارد. شاید در فضای مجازی منابع بسیاری در اختیار افراد باشد، اما در کتابخانه‌ها این منابع مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و با توجه به نیاز‌های بومی و جمعیت‌شناختی در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

فرهاد جهانیان معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری در این آیین اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی سرمایه گذاری وسیعی در حوزه آموزش و پرورش و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی صورت گرفت. به طوری که امروز در اقصی نقاط کشور شاهد توسعه این زیرساخت‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان توجه ویژه‌ای به شهرستان کبودراهنگ داشته است افزود: امروز نیز شهرستان کبودراهنگ به دلیل وسعت و ظرفیت فرهنگی آمادگی همکاری برای توسعه این زیرساخت‌ها را دارد.

سید جواد معینی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کبودراهنگ نیز اظهار کرد: کتابخانه آل یاسین دوازدهمین کتابخانه عمومی شهرستان کبودراهنگ است که در روستای اورقین با ۲ هزار نفر جمعیت با کمک و همت دهیاری و شورای اسلامی این روستا با اعتبار ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال احداث شده است.

وی افزود: سرانه زیربنا این شهرستان با افتتاح این کتابخانه به سه متر مربع به ازای هر صد نفر می‌رسد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار