مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: مردم خیر و نیکوکار این استان ماهانه هفت میلیارد و 550 میلیون ریال صدقه می دهند.
کد خبر: ۹۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴ 02 March 2015

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: مردم خیر و نیکوکار این استان ماهانه هفت میلیارد و 550 میلیون ریال صدقه می دهند.

به گزارش ایرنا؛ علیرضا ابراهیمی  هفته احسان و نیکوکاری در جمع خبرنگاران گفت:تعداد مشترکان صندوق صدقات در این استان 250 هزار و 424 نفر است که حاصل درآمد این صندوق ها در 11 ماهه امسال 82 میلیارد ریال بوده است.

وی اضافه کرد: با توجه به وجود تنگناهای اعتباری در سال جاری و محقق نشدن حدود 25 درصد از اعتبارات باید از ظرفیت خیرین و نیکوکاران استفاده شود.

ابراهیمی با تشریح فعالیت های عمرانی این نهاد اضافه کرد: احداث و خرید 170 واحد مسکونی، بهسازی و مقاوم سازی 246 باب واحد روستایی و تکمیل، تعمیر و بازسازی یک هزار و 534 باب مسکن مددجویی از دیگر فعالیت ها در این بخش بوده است.

وی از تکمیل احداث مسکن 42 واحدی ملایر خبر داد و افزود: آبرسانی به این واحدها در دست اقدام است و مسکن 90 واحدی شهر همدان نیز تکمیل شده که برای ایجاد زیر ساخت ها باید دستگاه های خدمات رسان همکاری کنند.

*** بیش از یک هزار خانواده زیر پوشش کمیته امداد همدان در نوبت دریافت جهیزیه هستند

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: یک هزار و 104 خانواده زیر پوشش این نهاد در نوبت دریافت جهیزیه هستند که تحقق ایم امر به کمک خیرین و نیکوکاران نیاز دارد.

جعفر هاشمی با بیان اینکه 11 هزار و 400 نفر از دختران زیر پوشش این نهاد نیز در سن ازدواج هستند افزود: در سال جاری یک هزار و 950 مورد کمک هزینه ازدواج در همدان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه 96 درصد از ازدواج های خانواده های زیر پوشش این نهاد پایدار بوده است ادامه داد: برای ترویج ازدواج آسان و پایدار، امسال 25 میلیارد ریال تسهیلات به زوج ها پرداخت شده است.

هاشمی اضافه کرد:31 درصد از خانواده های زیر پوشش این نهاد از بیمه تامین اجتماعی برخوردار هستند و از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و 119 میلیارد ریال در قالب خدمات حمایتی به مددجویان زیر پوشش این نهاد پرداخت شده است.

46 هزار و 210 خانوار در قالب 92 هزار و 420 نفر به صورت مستمر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان قرار دارند و خدمات موردی نیز به 32 هزار و 25 نفر ارایه می شود.

امسال سی و ششمین سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) است و 9 تا 15 اسفند ماه به نام هفته احسان و نیکوکاری نامگذاری شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار