دويدن و پياده‌روي بهترين راه‌هاي سوزاندن كالري هستند. با اين حال اگر مكان و زمان كافي براي اين‌گونه ورزش‌ها نداريد مي‌توانيد از راه‌هاي ديگري كالري‌سوزي داشته باشيد. بسياري از افراد هستند كه از ورزش كردن شكايت مي‌كنند و جملاتي از قبيل زانويم درد مي‌گيرد، ورزش حوصله‌ام را سر مي‌برد، نتيجه‌اي از ورزش نمي‌گيرم از اين افراد شنيده مي‌شود. با اين حال راه‌هايي براي ورزش كردن و بالا بردن ضربان قلب وجود دارد كه آسان‌تر هستند و نيازي به دويدن در آن‌ها نيست.
کد خبر: ۹۳۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸ 13 September 2015
 به جاي اينكه بدويد مي‌توانيد حركات ورزشي زير را به ترتيب انجام دهيد. اين كار ضربان قلب شما را افزايش مي‌دهد. ابتدا 10 بار اسكات، 10 بار دراز نشست، 10 بار شناي سوئدي برويد. مي‌توانيد اين سيكل را به مدت 4 دقيقه انجام دهيد. سپس به مدت يك دقيقه طناب بزنيد. اين كار باعث فعاليت قلبي و عروقي شما مي‌شود. 
 
مي‌توانيد از توپ پزشكي براي ورزش كردن استفاده كنيد. در حالي كه توپ را بالاي سر نگه داشته‌ايد، 10 بار بر روي هر پا حركت لانژ انجام دهيد. سپس توپ را در قسمت سينه نگه داريد، حركت اسكات انجام دهيد دوباره پاها را صاف كنيد و توپ را بالاي سر ببريد. اين كار را 15 بار انجام دهيد. 20 بار با نگه داشتن توپ در ناحيه سينه دراز و نشست انجام دهيد. 

طناب زدن، دمبل و ورزش‌هايي كه از وزن بدن در آنها استفاده مي‌شود را با هم تركيب كنيد. در اين روش 10 بار دمبل بزنيد. به‌طوري كه در حالت اسكات قرار بگيريد دمبل‌ها را در حالي كه آرنج‌ها خم هستند در دست نگه داريد. با صاف كردن پاها دست‌ها را به صورت كشيده بالاي سر ببريد. سپس 20 بار شناي سوئدي برويد. 30 بار حركت دراز و نشست انجام دهيد و 4 بار حركت لانژ را انجام دهيد. سپس 50 بار طناب بزنيد. 
 
 
مي‌توانيد با كمك وزنه‌هاي كتل بال نيز تمرين كنيد. زانوها را خم كنيد با دو دست وزنه كتل بال را نگه داريد. با صاف كردن پاها كتل بال را نيز با دست‌هاي كشيده بالا بياوريد و دوباره با خم كردن پاها وزنه را با دست‌ها پايين بياوريد. وزنه بعد از شتاب گرفتن مي‌تواند در ميان پاها به سمت عقب برده شود. اين كار را 100 بار انجام دهيد. سپس 10 بار حركت اسكات را با كتل بال انجام دهيد. در حركت بعد پاها را به اندازه عرض شانه‌ها باز كنيد و وزنه كتل بال را بالاي سر ببريد و پايين بياوريد. 10 بار اين كار را انجام دهيد. 
 
 
حركت روئينگ، حركتي است كه هم فعاليت قدرتي و هم فعاليت قلبي و عروقي محسوب مي‌شود. اين حركت شبيه به حركت قايقرانان است. در هر دقيقه 20 تا 22 بار اين حركت را انجام دهيد. هر 30 ثانيه يك بار سرعت حركت را افزايش دهيد و آن را به 24 بار در يك دقيقه و 26 بار در يك دقيقه افزايش دهيد تا 30 بار حركت در دقيقه پيش برويد. بعد از اينكه سرعت حركت را تا اين اندازه افزايش داديد. كم‌كم سرعت را كاهش دهيد. 
 
 
حركات زير را تا 15 دقيقه انجام دهيد: 15 شناي سوئدي. 15 اسكات، 15 بار حركت كوهنوردان. بدين شكل كه در حالت شناي سوئدي قرار مي‌گيرد و كف دست‌ها را روي زمين قرار مي‌دهيد. دست‌ها بايد كشيده باشند. هر كدام از پاها را به ترتيب بالا برده و پايين بياوريد. 
 
 
 ورزش‌هاي كوتاه‌مدت و شديد نيز مناسب هستند. مي‌توانيد حركاتي همچون شناي سوئدي، پرش و غيره را به صورت كوتاه‌مدت و شديد انجام دهيد و بين فواصل دوره‌هاي ورزشي چند ثانيه استراحت كنيد. 
 
 
حركات ورزشي مربوط به شنا براي سوزاندن كالري بسيار مناسب هستند. انجام حركات ورزشي مربوط به شنا تنها به مدت 30 ثانيه مي‌تواند باعث سوزاندن 400 كالري شود. در هر كدام از اين حركات مي‌توانيد روي يكي از عضلات كار كنيد. براي گرم كردن بدن 270 متر شناي كرال سينه، 90 متر پا زدن يا 180 متر كرال سينه و 45 متر پا زدن انجام دهيد. براي انجام تمرين شنا 25 متر پا بزنيد، 50 متر كرال سينه انجام دهيد و دوباره 25 متر پا بزنيد. اين كار را 10 بار انجام دهيد و دوباره 50 متر به آرامي شنا كنيد. مي‌توانيد 10 بار طول استخر را بدون نفس گرفتن شنا كنيد. براي خنك كردن بدن 90 متر با شدت كم كرال پشت برويد. يكي از بهترين راه‌ها براي اينكه ميزان كالري سوزي را افزايش دهيد، ورزش كردن با يك همراه است. 
 
دمبل‌هاي خود را سنگين‌تر كنيد تا بيشتر خود را به چالش بكشيد. به مدت 24 دقيقه هرچقدر كه مي‌توانيد فعاليت‌هاي زير را انجام دهيد. راند1: با دست‌هاي كشيده در حالت شناي سوئدي قرار بگيريد. در هر كدام از دست‌ها يك وزنه نگه داريد به ترتيب دست‌ها را خم كنيد و كنار كمر نگه داريد. اين حركت را دوبار انجام دهيد. سپس در حالت اسكات قرار بگيريد در دست‌ها وزنه نگه داريد بالا بيايد و دست‌ها را كشيده به سمت بالا ببريد، اين حركت را نيز دوبار انجام دهيد. سپس 2 بار حركت لانژ با وزنه و دوبار حركت دراز و نشست با وزنه انجام دهيد. در راند دوم تعداد حركت‌ها را به 4 و در راند سوم تعداد حركت‌ها را به 6 بار ارتقا دهيد. 
منبع: روزنامه آرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار