سید‌ه‌فاطمه‌زهرا هاشمی لمردی، نوجوان خوش‌فکر مازندرانی با تشکیل کلاس آنلاین بعد از درس معلم رفع اشکال می‌کند؛ او درباره ایده‌اش می‌گوید: این ایده از پایگاه بسیج حضرت زهرا (س) مسجد سجادیه نکا شروع شد.
کد خبر: ۹۲۹۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶ 04 January 2021

به گزارش تابناک مازندران ، کرونا اگرچه فرصت‌های زیادی از ظرفیت‌های اقتصادی و اجتماعی را از جهان گرفت و زمینه دردمندی برای مردم جهان ایجاد کرد که بررسی اجمالی درباره آن در حوصله این گزارش نیست اما دریچه‌های زیادی برای دلگرم بودن در روزهای سراسر ناامیدی گشوده است تا در کنار انسان‌های رئوف و مهربان از این دوران سخت هم گذر کنیم.

ابتکار جالب دختر نوجوان و خوش‌فکر مازندرانی
 

 

در روزهای اوج کرونا از معلمی حق‌التدریسی گفتیم که بدون داشتن وظیفه سازمانی کلاس درسش را تعطیل نکرد و با روش کلاس معکوس اجازه نداد بساط آموزش تعطیل شود.

از پزشکی گفتیم که تهدید کرونا را در فضای مجازی تبدیل به فرصت کرد و گوشی تلفن همراهش را دائم روشن نگاه داشت تا ترددها کاهش یابد.

از پرستارانی گفتیم که جانانه پای کار بودند، تلاش‌های نیروهای جهادی و بسیجی را به تصویر کشیدیم تا دلخوش به این انسان‌های رئوف و مهربان در کنار هم، کرونا را شکست دهیم و هزاران مطالبی دیگر....

این‌بار می‌خواهیم از دانش‌آموز معدل الف شهری صحبت کنیم که از فرصت فضای مجازی استفاده کرده و کلاس رفع اشکال برای همکلاسی‌های خودش برپا کرده است.

 


سیده‌فاطمه‌زهرا هاشمی دانش‌آموز شهرستان نکا در حال حاضر با گروه ۶۰ نفری این طرح را آغاز کرده و همه دلخوشی‌اش این است که روز به روز به تعداد دانش‌آموزان حاضر در گروهش اضافه می‌شوند.

وی با بیان اینکه من به همراه یکی از دوستان با هم برای دانش‌آموزان سه پایه ۷، ۸ و ۹ گروهی در قالب رفع اشکال درس دایر کردیم،ادامه می‌دهد؛ در این گروه از بچه‌ها خواستیم تا مشکلات درسی‌شان را بیان کنند و بتوانیم با هم حل کنیم، کم‌کم این کار برایم خوشحال‌کننده شد و از این کار خسته نمی‌شوم.

سید‌ه‌فاطمه‌زهرا هاشمی نوجوان خوش‌فکر مازندرانی درباره چند و چون این کار می‌گوید: این ایده از پایگاه بسیج حضرت زهرا (س) مسجد سجادیه نکا شروع شد، در گروهی در نرم‌افزار واتساپ عضو بودم، خواستند کسی که بهتر دروس را متوجه می‌شود، به دانش‌آموزان کمک کند که من اعلام آمادگی کردم.

 

هاشمی درباره شیوه اداره کلاسش می‌گوید: از ساعت ۷ تا ۸ شب گروه را باز می‌گذاریم و به اشکالات دانش‌آموزان پاسخ می‌دهیم، فکر کردم در شرایط سخت است که می‌شود هر کس به وسع خود انسانیتش را نشان دهد، دست هم را بگیریم و از انجام هر کاری برای یکدیگر دریغ نکنیم، چون انسان‌ها در کنار هم انسان کاملی خواهند شد.

سید‌ه‌فاطمه‌زهرا هاشمی نمره الف مدرسه و اکنون دانش‌آموز پایه نهم است و می‌خواهد در آینده پزشک مغز و اعصاب شود، در ادامه بیان می‌کند: از زمانی که کرونا وارد کشور ما شده خیلی‌ها را گرفتار کرده، باید دست به دست هم دهیم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از شیوع این ویروس جلوگیری کنیم، همه‌مان هر کمکی که از دست‌مان بر می‌آید باید برای هم انجام دهیم.

 

با اقدام این دانش‌آموز این حدیث امام علی(ع) در اذهان نقش می‌بندد که فرمودند: زکات دانش، نشر آن است.

 

به گزارش فارس، کاش این دانش‌آموز الگویی شود برای همه ما که آنچه را که برای دیگران می‌توانیم انجام دهیم در طبق اخلاص بدون هیچ چشم‌داشتی قرار دهیم چرا که از نظر خداوند پنهان نمی‌ماند./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار