رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: آنچه پنجشنبه و جمعه هفته گذشته مشاهده شد حضور گسترده مردم در آرامستان ها و مناطق تفریحی بود که ممکن است با این رفتارها پیک شدیدتری از آبان ماه در این استان رخ دهد.
کد خبر: ۹۲۹۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۸ 02 January 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر محمد کریمیان اظهار داشت: با توجه به اینکه طرح شهید سلیمانی شامل حضور اجرا کنندگان طرح در اماکن تفریحی نیست بلکه بیشتر ردیابی و نظارت است لذا در این زمینه از دستگاه هایی نظیر شهرداری ها، دادگستری و دادستان درخواست مشارکت مشارکت و همراهی داریم.

کریمیان  با اشاره به اینکه در خصوص فوتی های ناشی از کرونا در فضای مجازی استان برخی اظهار نظرها وجود دارد که این آمار واقعی نیست و با این صحبت‌ها در واقع اقدامات مجموعه بهداشت و درمان زیر سوال می‌رود، افزود: افرادی که فوت می‌شوند چنانچه تست کرونای آنها مثبت باشد جزو بیماران کرونایی محسوب شده و افرادی هم هستند که ممکن است علایم بیماری کرونا داشته باشند اما پس از فوت تست شان ممکن است مثبت نباشد.

وی گفت: آماری که در خصوص ابتلا و فوتی ها اعلام می شود آمار واقعی است.

دکتر کریمیان به درصد ابتلا و فوتی های کرونا بین زنان و مردان در این استان اشاره کرد و گفت: درصد ابتلای مردان ۵۹ درصد و زنان ۴۱ درصد بوده و میزان فوتی های مردان ۵۸ درصد و زنان ۴۲ درصد است.

وی با ذکر اینکه تاکنون هفت هزار و ۶۴۳ نفر از کارکنان ادارات این استان به کرونا مبتلا شده اند، افزود: از مجموع فوت شدگان ۷۵ درصد دارای بیماری زمینه ای بوده و از مبتلایان نیز ۲۲ درصد بیماری زمینه ای داشته اند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار