رییس هیات بدن‌سازی و پرورش‌اندام قم،‌ خسارت تحمیل شده به باشگاه های استان در ایام شیوع کرونا را سنگین دانست و گفت: شیوع کرونا و تعطیلی های مکرر و طولانی مدت دست کم ۳۰۰ میلیارد ریال خسارت به باشگاه های بدن سازی و پرورش اندام قم وارد کرد.
کد خبر: ۹۲۸۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶ 30 December 2020

به گزارش تابناک قم، سعید آمده با اشاره به فعالیت حدود ۳۰۰ باشگاه بانوان و آقایان در سطح قم افزود: شیوع کرونا به طور میانگین بین یک تا ۲ میلیارد ریال ضرر به هر باشگاه قم وارد کرد.

وی وجود معیارهای متفاوت برای محاسبه ضرر باشگاه ها را مورد انتقاد قرار داد و گفت: خسارت باشگاه ها باید با مقایسه وضعیت کنونی آنها نسبت به رونق فعالیت آنها پیش از کرونا سنجیده شود.

رییس هیات بدن‌سازی و پرورش‌اندام قم،‌ ادامه داد: خسارت های وارد شده به باشگاه‌های بدنسازی لوکس و ممتاز استان به دلیل هزینه های بیشتر نسبت به باشگاه های کوچک سنگین تر بوده است.

وی سال ۹۹ را سالی سخت برای فعالیت باشگاه داران استان دانست و گفت: پیش بینی ما این است که در صورت اجرای واکسیناسیون و پشت سر گذاشتن شرایط کرونا، در تابستان سال آینده با جهش در فعالیت باشگاه ها و جبران بخش زیادی از این خسارت ها مواجه می شویم.

آمده، حفظ باشگاه های ورزشی در این شرایط را بسیار سخت دانست و افزود: باشگاه داران و سرمایه گذارانی که توانسته اند باشگاه خود را حفظ و شرایط برای فعالیت ورزشکاران را فراهم کنند کار بزرگی کرده اند.

رییس هیات بدن‌سازی و پرورش‌اندام قم،‌ ادامه داد: مدیرکل ورزش و جوانان قم پیگیری های زیادی برای تخصیص وام باشگاه های ورزشی، مربیان و ورزشکاران فعال دراین رشته ورزشی انجام داده و نتیجه این پیگیری ها توانست به باشگاه های استان کمک بسیاری کند.

وی، ادامه داد: وام های تخصیص یافته به باشگاه ها و فعالان این رشته توانسته است بخشی از این خسارت ها را جبران کند ولی آنچه مهم است پایان که کرونا  و بازگشت شرایط به حال عادی است که در این صورت باشگاه ها به سرعت می توانند خسارت های خود را جبران کنند.

با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، وضعیت شیوع کرونا در قم روز شنبه ۱۵ دی ماه از وضعیت قرمز به نارنجی و در روز شنبه ۶ دی ماه از نارنجی به زرد تغییر کرده است.

ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد،  ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار