رئیس پلیس راه استان ایلام:
سرهنگ همتی زاده گفت: در بحث تصادفات جاده‌ای ، مهمترین علل تاثیرگذار بر تصادفات جاده‌ای به ترتیب ، تخطی از سرعت مطمئنه ۴۸ درصد ، انحراف به چپ ۲۳ درصد ، عدم توجه به جلو ۱۳ درصد و سایر علل ۱۶ درصد بوده است.
کد خبر: ۹۲۷۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰ 29 December 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام گفت : برابر تحلیل‌های صورت گرفته در بحث تصادفات جاده‌ای ، مهمترین علل تاثیرگذار بر تصادفات جاده‌ای به ترتیب ، تخطی از سرعت مطمئنه ۴۸ درصد ، انحراف به چپ ۲۳ درصد ، عدم توجه به جلو ۱۳ درصد و سایر علل ۱۶ درصد بوده است.

او بیان کرد: پیشگیری از مولفه سرعت غیرمجاز که پایه گذار بیشترین تصادفات در جاده‌های برون شهری استان و خط قرمز پلیس است از مهمترین برنامه‌های پلیس راه استان در جهت پیشگیری از تصادفات می باشد و در این راستا با فعال کردن تعداد ۲۷ دستگاه دوربین هوشمند کنترل ثابت ثبت تخلف و سیار در محور‌های مواصلاتی بر رفتار‌های مخاطره آمیز رانندگان پرخطر جاده‌ای نظارت می‌کنند.

رئیس پلیس راه استان ایلام افزود: در ۹ ماهه اخیر امسال ، با اجرای طرح‌های عملیاتی پلیس راه در برخورد با سرعت‌های غیر مجاز در جاده‌های برون شهری استان ، بیش از ۳۸ هزار راننده متخلف به علت تخطی از سرعت مطمئنه اعمال قانون شدند.

او مطرح کرد: پلیس راه استان با استفاده از تمام امکانات و تجهیزات پلیسی در اختیار و با فعال کردن تعداد ۴۰ واحد گشتی به صورت محسوس و نامحسوس در کلیه محور‌های مواصلاتی استان ، بر رفتار‌های ترافیکی رانندگان وسایل نقلیه نظارت می‌کنند.

او بیان کرد: با تدوین برنامه جامع کاهش تصادفات رانندگی و با تعیین وظایف هر یک از دستگاه‌های دخیل در امر تصادفات از هیچ تلاش و کوششی در راستای پیشگیری از وقوع حوادث ترافیکی دریغ نکرده و در راستای رسیدن به اهداف خود تلاش می‌کنند.

همتی زاده اظهار کرد: با توجه به وضعیت جغرافیایی و کوهستانی بودن جاده‌های استان در این شرایط زمستانی ، لزوم رعایت سرعت مطمئنه و توجه به جلو در زمان رانندگی از مهمترین الزامات رانندگی ایمن در جاده‌های استان است./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار