مدیر جهاد کشاورزی دهلران؛
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان دهلران گفت : در سال زراعی جاری15 هزار تن بذر مورد نیاز کشاورزان شهرستان تامین و توزیع شده است.
کد خبر: ۹۲۷۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 27 December 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ علی غلامی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد:از این میزان بذر توزیع شده دوازده هزراو 400تن بذر گواهی شده و3هزارتن بذر مادر وده است.

وی گفت: سال گذشته کل بذر توزیع شده مورد نیاز کشاورزان شهرستان دهلران 9هزار تن بود ولی امسال تقاضا مصرف بذر  برای کشت بالا رفته است.

وی بیان کرد: در سال جاری ۶۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دهلران به کشت گندم اختصاص یافته است که از این میزان 45هزار هکتار آبی و مابقی هم دیم هستند که پیش بینی می شود بیش از 200هزار تن گندم از سطح اراضی کشت شده برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی دهلران یادآور شد: سال گذشته 195هزار تن گندم در شهرستان دهلران تولید شده است که از این میزان 165هزار تن تحویل مراکز خرید داده شده و مابقی هم کشاورزان به عنوان بذر خود مصرفی استفاده کرده اند.

مدیر جهاد کشاورزی دهلران، با اشاره به اینکه 14عامل کار توزیع بذر در شهرستان بر عهده دارند، گفت: در بحث تامین بذر اصلاح شده برای کشاورزان شهرستان مشکلی وجود ندارد.

غلامی تصریح کرد: شهرستان دهلران دارای ۱۰۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی دیم و آبی است که سالانه ۸۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در دهلران تولید می شود.

وی افزود: این شهرستان ۵۰ درصد کل تولیدات بخش کشاورزی استان ایلام را به خود اختصاص داده که قطب تولید کشاورزی در استان شناخته می شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار