مهدی محمدی در گفتگو با تابناک:
رئیس کمیته اطلاع رسانی ستادمدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:مناسب ترین بستر برای برگزاری شب یلدای امسال فضای مجازی است.
کد خبر: ۹۲۵۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰ 18 December 2020

مهدی محمدی در گفتگو باخبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: شب یلدا آیین کهن و ارزشمند ایرانیان است که همواره آن را پاس داشته ایم و با فرارسیدن آن با دورهمی هایمان ساعاتی از این شب طولانی را کنار هم بوده ایم و آن را به صبح رسانده ایم.

وی افزود:در گذشته که رسانه ها کمتر بودند این شب اهمیت بیشتری از نظر کنار هم بودن ها و گذران شب های طولانی زمستان با گفتگو و دورهمی ها داشت و خاطرات خوبی را در این شب برای خود ثبت می کردیم.

این مسئول بیان کرد:این آیین کهن را امسال به شیوه ای جدید یعنی برگزاری آنها در فضای مجازی و رسانه ها پاس بداریم تا نتیجه ی بهتری بگیریم چرا که امسال قرار نیست هیچ برنامه ای برای دورهمی ها داشتا باشیم.

محمدی گفت:در این شرایط مردم حتی از برگزاری مراسمات ختم که اهمیت بالایی دارند هم خودداری می کنند و نیز مراسمات عروسی خود را به زمان دیگری موکول می کنند یا اصلا برگزار نمی کنند و این امر در خصوص شب یلدا هم صدق می کند و جایز است امسال با تلفیق مدرنیته با این سنت پسندیده آن را گرامی بداریم.

وی در پایان"یلدای امسال،یلدای مجازی"را به عنوان شعار امسال بیان کرد و گفت:جوانان فضای مجازی را به دست بگیرند و دورهمی ها را در آنجا تشکیل دهند و حافظ خوانی،خاطره گویی و گفتگوها را به آنجا منتقل کنند تا به سلامت از این شرایط عبور کنیم و بتوانیم یلداهای سال های آتی را کنارهم بگذرانیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار