فرماندار شهرستان همدان تصریح کرد: شناسایی و استفاده از ظرفیت دکتر پرویز اذکایی نیز یکی از اقدامات مناسب کتابخانه‌ها و جذب کمک خیرین به حساب می‌آید.
کد خبر: ۹۲۳۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳ 10 December 2020
به گزارش فارس از همدان، حسین افشاری در انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان با بیان اینکه سابقه کتابت در همدان به ۳ هزار سال می‌رسد اظهار کرد: مردم دیار هگمتانه از دیرباز مطالب خود را از طریق نوشتن منتقل می‌کردند که نمونه بارز آن کتیبه‌های گنجنامه است و امروز هم شاهدیم که این خطه دارای کتابداران و کتابخوان‌های برتر کشور است.

وی با بیان اینکه خیرین در همدان همکاری خوبی با مجموعه کتابخانه‌های عمومی دارند افزود: خیر احداث کتابخانه در روستای عبدالرحیم آمادگی کامل خود را برای ساخت کتابخانه اعلام کرده است.

فرماندار شهرستان همدان تصریح کرد: شناسایی و استفاده از ظرفیت دکتر پرویز اذکایی نیز یکی از اقدامات مناسب کتابخانه‌ها و جذب کمک خیرین به حساب می‌آید.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه شهیدمظاهری مریانج یک مجموعه کامل است اظهار کرد: شهرداری و شورای شهر مریانج نیز برای صدرو پایان کار اقدامات خود را آغاز کردند که فرمانداری هم از آن حمایت می‌کند.

افشاری با اشاره به اینکه با افزایش پرداخت سهم کتابخانه‌ها از محل درآمد شهرداری‌ها در شهرستان همدان مواجه هستیم افزود: در همه شهر‌های شهرستان، شهرداران به اهمیت کتاب و کتابخوانی واقف هستند و با وجود آنکه درآمد شهرداری‌ها کاهش یافته، اما پرداختی شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه شهرداری همدان نیز صد درصد افزایش پرداخت به کتابخانه‌ها نسبت به سال گذشته داشته است تصریح کرد: با توجه به جایگاه شهرداری همدان امیدواریم پرداختی این ارگان تا پایان سال به ۱۰ میلیارد ریال برسد.

فرماندار همدان با بیان اینکه راه اندازی بخش ناشنوایان کتابخانه مرکزی همدان اقدام بسیار با ارزشی است ادامه داد: ناشنوایان اولویت ویژه‌ای دارند و در بودجه سال آینده ردیف اعتباری ویژه‌ای در حوزه کتابخوانی برای آن‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همدان آمادگی دارد که به عنوان پایلوت ارائه خدمات فرهنگی ناشنوایان قرار گیرد و در این راه اقدامات مناسب صورت خواهد گرفت.

افشاری با اشاره به اینکه در دوران شیوع بیماری کرونا کتابخانه‌ها به خوبی ورود کردند اظهار کرد: استقبال مردم شهرستان همدان از جشنواره کتابخوانی رضوی نشان از علاقه آن‌ها به حوزه کتاب و کتابخوانی دارد.

وی با بیان اینکه اهدای کتاب در خانه‌ها باعث جلای روح می‌شود افزود: ورود کتاب به خانه‌ها باعث می‌شود اهالی خانه از فضای مجازی دورتر شوند و به مطالعه عمیق‌تر بپردازند چرا که جای کتاب و کتابخوانی هرگز پر نمی‌شود و از فضای مجازی هیچ کس دانشمند نمی‌شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان نیز در این نشست اظهار کرد: کتابخانه‌ها در ایام کرونا تعطیل نبودند و در فضای مجازی فعالیت خود را دنبال و محتوا‌ها را تولید و در اختیار مردم قرار می‌دادند.

محمدرضا پیرودین با بیان اینکه کاروان شادپیمایی در هفته کتاب یک اقدام بسیار خوبی بود افزود: کتابداران در دوران شیوع ویروس کرونا سعی کردند اجازه ندهند که ارتباط با اعضا قطع شود.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومی در اقناع سازی اعضای خود در راستای مسائل بهداشتی و طرح‌هایی که در این زمینه در نظر گرفته شده ورود کنند تصریح کرد: کتابخانه‌ها مهمل مناسبی است که می‌تواند با تولید محتوای مطلوب، مسؤولان را در راستای مأموریت‌های ویژه این دوران یاری رساند.

معاون فرماندار همدان با بیان اینکه کتابخانه‌ها به کادر درمان یاری رسانند ادامه داد: هر یک اعضای کتابخانه‌ها می‌توانند به عنوان سفیران سلامت در خانواده‌های خود نقش مهمی ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومی آموزش و پرورش را در تولید محتوا مناسب برای دانش‌آموزان نیز یاری دهند خاطرنشان کرد: قطعاً این همکاری می‌تواند تأثیرات مثبتی را به روی دانش آموزان بر جای بگذارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار