بسته خبری ویژه «تابناک گیلان»؛
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند.رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند.
کد خبر: ۹۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۸ 01 March 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پررنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد. 

رصد‌خانه «تابناک گیلان» جایی است که خبرهای پوششی و ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم‌توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. 




حضور استاندار در جمع شورای شهرستان رشت

محمدعلی نجفی پیش از ظهر امروز برای نخستین بار در جمع اعضای شورای شهرستان حضور یافت و نشست برگزار کرد.
رئیس شورای شهرستان رشت در نشست مذکور با ابراز خرسندی از حضور استاندار گیلان در جمع اعضای این شورا اظهار کرد: برای نخستین بار استاندار گیلان در جلسه شورای شهرستان حضور می‌یابد که بسیار اقدامی قابل توجه است.

پساب های مسموم،عامل کاهش ماهیان

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات گیلان رودخانه ها را یکی از ظرفیت های مناسب در زمینه توسعه صید و آبزی پروری دانست و هشدار داد: متاسفانه هیچ یک از رودخانه های استان شرایط لازم برای مهاجرت و تخم ریزی ماهیان را ندارد.
اکبر ایلدرم روز یکشنبه در جلسه مشترک با معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار تالش و بخشدار اسالم با تاکید بر اینکه باید بحث سالم سازی رودخانه های استان را جدی بگیریم، افزود: بیش از یک دهه میزان صید در استان های شمالی به ویژه در گیلان در حال کاهش است و زادآوری خوبی در بحث مهاجرت و تخم ریزی ماهیان در رودخانه ها نداریم.


تیم فوتبال سپیدرود رشت در مرحله دوم رقابت های لیگ دسته دوم باشگاه های کشور به مصاف تیم شهرداری ارومیه می رود.
مسوول روابط عمومی باشگاه سپیدرود رشت روز یکشنبه گفت : در اولین دیدار از مرحله دوم رقابت های فوتبال لیگ دسته دوم کشور ، تیم فوتبال سپیدرود رشت عصر دوشنبه 11 اسفند ماه در ورزشگاه شهید عضدی رشت به مصاف شهرداری ارومیه خواهد رفت.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: نظارت بر اماکن اقامتی و توجه به فرهنگ میزبانی به عنوان حلقه واسط گردشگر و مقصد گردشگری از الویت های برنامه های نوروزی این اداره کل است.
رضا علیزاده افزود: شعار نوروز امسال سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نوروز متفاوت با خدمات متنوع گردشگری است؛ و باید با همت و تلاش همه نهادها و بخش ها، به بهترین شکل ممکن تحقق یابد.


 آنچه در حال حاضر موجب نگرانی است ، وضعیت کنونی رشت و برخی از شهرستان های استان است که نه زیبنده مردم شریف گیلان و نه زیبنده مسافران و گردشگران نوروزی است چاله های فراوان، کند و کاری های نا به هنگام ، سد معبرهای آنچنانی ، دست فروشی های متعدد و بی سر و سامان ، نبود سطل های مناسب برای زباله و ... همه و همه می تواند از زیبایی ها و جاذبه های گیلان بویژه کلانشهر رشت بکاهد که اگر هرچه زودتر برای رفع نواقص و معایب موجود در رشت و دیگر مناطق چاره اندیشی نشود ، می تواند خسارات فراوانی را بر استان گیلان و اقتصاد آن وارد آورد .


محمدرضا جعفری خیرخواه بعد از ظهر امروز در همایش پلیس با اصناف و تالارداران استان با اعلام مخالفت پلیس با هر‌گونه موسیقی ناهنجار در تالارها اظهار کرد: با اجرای موسیقی ناهنجار در سفره خانه‌های سنتی و تالارها که موجب ایجاد ناهنجاری و تبعات امنیتی شود به شدت برخورد می‌شود.
وی با بیان اینکه اگر در مجلسی لهو و لهب باشد وظیفه پلیس است که دخالت کند، تصریح کرد: پلیس مخالف شادی مردم نیست و طبق قانون، حافظ نظم و امنیت در جامعه است اما با هر گونه ناهنجاری برخورد می‌کند. معاون اجتماعی پلیس گیلان انجام وظیفه صحیح برخی از سازمان‌ها و نهادها را موجب ورود پلیس دانست و یادآور شد: پلیس حلقه آخر در برخورد با ناهنجاری در سطح جامعه است.


نقی علیزاده خطیبانی روز یکشنبه با اعلام این خبر، افزود: نمایش عروسکی آتش اثر مرکز فرهنگی هنری شفت به کارگردانی فریبا گلستانه در جشنواره کشوری کانون پرورش فکری برگزیده شد.
وی اظهار کرد: جوایز بخش طراحی، نمایشگری عروسک و ساخت عروسک به گلستانه کارگردان نمایش عروسکی آتش اهدا شد.
وی خاطر نشان کرد: امین پورمحسن نورپرداز این نمایش عروسکی از مرکز فرهنگی هنری شفت نیز به عنوان برگزیدگان این جشنواره معرفی شد.


حسین اسماعیل‌پور بعداز ظهر امروز در جلسه ستاد پشتیبانی راهیان نور این شهرستان اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس دارای ویژگی‌های منحصر به‌فردی است.
وی با بیان اینکه این ویژگی‌ها روشن کننده بسیاری از راه‌هاست، تصریح کرد: مردمی بودن دفاع مقدس یکی از این ویژگی‌های مهم است. فرماندار صومعه‌سرا مظلوم بودن دفاع مقدس را دومین ویژگی دانست و گفت: در هیچ جای دنیا و هیچ جنگی قدرت‌ها در یک طرف و یک کشور به تنهایی در طرف دیگر نبوده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار