معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در حال حاضر تعداد 384 بیمار کرونایی در بیمارستان های استان یزد بستری هستند.
کد خبر: ۹۲۲۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸ 08 December 2020

دکتر محمود نوری شادکام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد با اشاره به این‌که تعداد فوتی‌های کرونا در استان نسبت به یک ماه قبل به یک ششم رسیده است اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته پنج بیمار کرونایی جان خود را از دست داده اند.

وی مهم ترین عامل چرخه بیماری کرونا را دور همی های کوچک خانوادگی دانست و افزود: سن ۷۲ درصد موارد فوتی استان بالای ۷۰ سال است که برخی دارای بیماری زمینه ای و برخی حتی بیماری زمینه‌ای ندارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به این‌که در حال حاضر تعداد ۳۸۴ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: تعداد ۱۴۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات دریافت می‌کنند.

نوری شادکام علت کاهش چشمگیر بستری‌های کرونایی را رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اجرای محدودیت‌ها عنوان کرد و افزود: تا ورود واکسن کرونا و قطع زنجیره این بیماری بهترین راه پیشگیری رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

وی با اعلام نگرانی از دورهمی های خانوادگی در شب یلدا از مردم خواست تا با رعایت و شرکت نکردن در دورهمی‌ها جلوی گسترش این بیماری را بکیرند تا وارد موج جدید نشویم چراکه موج بعدی به مراتب خطرناک تر خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار