معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: ۱۷ پروژه ساختمانی مربوط به دستگاه‌های اجرایی استان تا پایان این دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۹۱۶۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲ 14 November 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ احمد کرمی  اظهار داشت: این پروژه‌ها در مجموع ۲۰ هزار و ۵۶۴ مترمربع زیربنا داشته و محل تامین اعتبار آنها از منابع استانی است.

وی افزود: اعتبار مصوبی که برای اجرای این پروژه‌ها مشخص شده است حدود ۱۰۹.۵ میلیارد ریال است اما با توجه به افزایش هزینه‌های ساخت ۳۶۰ میلیارد ریال برای تکمیل نهایی آنها مورد نیاز است، با این وجود می‌توان با کاهش هزینه‌های غیرضروری و تخصیص ۲۱۳ میلیارد ریال آنها را به سرانجام رساند.

معاون استاندار ایلام یکی از مهم‌ترین این پروژه‌ها را احداث مرکز جامع آسیب‌دیدگان اجتماعی استان عنوان کرد که با زیربنای سه هزار مترمربع در حال ساخت است و هم‌اکنون از پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی برخوردار بوده و در صورت تزریق ۱۰ میلیارد ریال افتتاح خواهد شد.

کرمی یادآور شد: ساخت مسجد جامع شهر چوار با زیربنای یک هزار و ۹۵۷ مترمربع نیز با پیشرفت ۵۵ درصدی در صورت تخصیص ۲۵ میلیارد ریال تا پایان دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری خواهد رسید، همچنین مسجد جامع ایوان نیز با زیربنای ۲ هزار و ۳۰۰ مترمربع ۲۰ میلیارد ریال برای بهره‌برداری نهایی نیاز دارد چراکه هم اکنون از پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد برخوردار است.

وی احداث ساختمان بخشداری چشمه‌شیرین ، بخشداری شباب و ساختمان اداری اطلاعات بدره و هلیلان را از دیگر پروژه‌هایی برشمرد که در صورت تامین اعتبار تا یکسال آینده افتتاح خواهند شد.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: مجتمع فرهنگی دره‌شهر با زیربنای ۲ هزار و ۴۷۱ مترمربع هم اکنون ۹۰ درصد پیشرفت دارد و در صورت تزریق هشت میلیارد ریال شاهد راه‌اندازی آن خواهیم بود.

کرمی احداث مجتمع فرهنگی و کتابخانه مرکزی ایلام، کتابخانه عمومی وارگه و کتابخانه شماره ۲ دره‌شهر را از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح استان در حوزه فرهنگی و کتابخوانی تا پایان دولت دوازدهم اعلام کرد.

وی گفت: ساختمان اداره بهزیستی سیروان و ماژین، اداره میراث فرهنگی سیروان و بازداشتگاه دهلران نیز هم اکنون در دستور ساخت قرار دارند که برای تکمیل تا پایان دولت نیازمند اعتبار هستیم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار