معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان ایلام:
معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان ایلام، گفت: طرح ملی سنجش قامت زنان و دختران روستایی پایان دی ماه سال جاری ادامه دارد و بیش از ۱۸ روستا و حدود ۱۲۰۰ نفر از زنان و دختران استان را پوشش می‌دهد.
کد خبر: ۹۰۷۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 10 October 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ حمیرا نیک‌سرشت معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان ایلام، گفت: سرانه ورزشی استان ۹۱ صدم متر مربع و سرانه ورزشی متعلق به اداره کل ورزش و جوانان ۶۷ صدم مترمربع و سهم زنان از فضای اختصاصی تنها یک صدم درصد است.

وی افزود: سهم زنان از کل اعتبارات تخصیص یافته از وزارت ورزش و جوانان کمتر از ۱۵ درصد و حمایت اداره ورزش و جوانان استان ۳۱ درصد بوده است.

معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان ایلام، گفت: ۴۳۲ باشگاه فعال در استان وجود دارد که از این تعداد ۸۹ باشگاه متعلق به زنان و ۱۲۸ باشگاه نیز مشترک مردان و زنان است.

نیک سرشت ادامه داد: جمعیت زنان استان ۲۸۴ هزار و ۹۵۹ نفر است از این میزان ۱۱ هزار و ۵۸۹ نفر معادل 4 درصد ورزشکار سازمان یافته هستند.

وی همچنین از برگزاری طرح ملی سنجش قامت زنان و دختران روستایی خبر داد و گفت:  این طرح تا پایان دی ماه سال جاری ادامه دارد و  بیش از ۱۸ روستا و حدود ۱۲۰۰ نفر از زنان و دختران استان را پوشش می‌دهد.

معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان ایلام، خاطر نشان کرد: این طرح به منظور شناسایی مشکلات قامتی زنان و دختران روستایی و آموزش‌های حرکات اصلاحی مرتبط با مشکلات ساختار قامتی این قشر اجرا می‌شود. /ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار