حدود 5 سال از آغاز عملیات اجرایی پروژه منوریل قم می گذرد پروژه ای که در قرارداد اولیه با مبلغ 180 میلیارد تومان و در دوره 30 ماهه مقرر بود به بهره برداری برسد. زمان پایانی اجرای پروژه هنوز مشخص نیست، از سوی دیگر تکلیف عبور منوریل از مقابل حرم مطهر نیز مشخص نشده است.
کد خبر: ۹۰۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰ 06 September 2015
به گزارش تابناک قم، در یک صد و چهل و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر قم پروژه نیمه کاره منوریل مورد بحث و بررسی اعضاء قرار گرفت.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم، در نطق پیش از دستور خود طی سخنانی با اشاره به وضعیت منوریل ابراز داشت: در ابتدا اجرای این پروژه با 180 میلیارد تومان اعتبار و در دوره 30 ماهه قرارداد بسته شد که به اتمام برسد اما به هیچ نتیجه ای نرسیده است.

حسن بختیاری با بیان اینکه طرح توقف عملیات اجرایی مونوریل اوایل شورای چهارم مطرح شده بود گفت: این طرح با هدف تعیین تکلیف ابهامات پروژه ارائه شده بود ولی برخی حاشیه‌سازی‌ها و همچنین توضیحاتی که مسئولان وقت ارائه کردند سبب شد این طرح به نتیجه نرسد.

وی درباره روند پیشرفت منوریل تصریح کرد:بیش از یکسال است که سکوتی سهمگین بر مباحث پروژه مونوریل قم حکم فرماست و شهروندان قمی شاهد فعالیت محدود پیمانکار که بیشتر شبیه خاک بازی کودکانه است می‌باشند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: متاسفانه زمان پایانی اجرای پروژه هنوز مشخص نیست، از سوی دیگر تکلیف عبور منوریل از مقابل حرم مطهر نیز مشخص نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابهامات مالی پروژه مونوریل را مورد توجه قرار داد و افزود: به عبارتی باید به این مسئله توجه کرد که قیمت تمام شده مونوریل قم با توجه به تغییرات و تعدیل‌های صورت گرفته چقدر است و در واقع، کدام مرجع و مسئول قانونی نسبت به اصلاح و متمم قرارداد مجوز صادر کرده و مهر تایید بر آن زده است.

بختیاری عنوان کرد: ضمن اینکه مشخص نیست که پرداخت های صورت گرفته به پیمانکار و مشاور در دو سال گذشته از چه محلی بوده است و نحوه تخصیص اعتبارات دولتی بین پروژه مونوریل و مترو چگونه می باشد.
 
وی اظهار کرد: در این پروژه یکی از ابهامات موجود این است که ارتباط ایستگاه مرکزی مترو و منوریل در میدان مطهری مشخص نیست و البته سوالات فراوان دیگری نیز قابل طرح است که شاید پرداختن به آنها در این مجال نمی گنجد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: از استاندار و شهردار درخواست داریم که نسبت به بررسی و سئوالات مطرح شده پاسخگو باشند.

در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز با اشاره به اینکه مصوبه سال گذشته در پروژه منوریل ملاک عمل است، اظهار داشت: در مورد منوریل مصوبه سال گذشته را داریم که قرار شد تا میدان مطهری ادامه پیدا کرده و از مقابل حرم هم عبور کند که شهرداری باید برای عبورش از مقابل حرم تدبیری داشته باشد.

ولی‌الله بیاتی ادامه داد: سال گذشته قرار شد درباره ادامه پروژه تا پردیسان مطالعاتی صورت بگیرد که هیچ مطالعه‌ای صورت نگرفته است.

وی گفت: یک سری ابهامات هم در زمینه موارد مالی منوریل وجود داشت که قرار شد یک گروه مسئول بررسی صورت وضعیت‌ها و اسناد مالی این پروژه شده و گزارشات خود را ارائه دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: در این زمینه جلسه ای در استانداری با حضور استاندار و هم شهردار برگزار شد و تمامی بحث ها و ابهامات بررسی شد که البته هنوز این ابهامات و سئوالات وجود دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار